T-Mobile verandert zijn target systeem

Sinds twee weken heeft T-Mobile zijn commissiemodel omgegooid en hierdoor hebben andere telecom zaken zich aan te passen het nieuwe systeem. Dit gaat niet altijd even goed en daarom besluiten veel telecom winkels om T-Mobile niet met elk toestel meer te verkopen.

T-Mobile hanteert sinds 2 juli een nieuw commissiemodel voor haar dealers. Voorheen was de vergoeding bij een nieuwe aansluiting of verlenging alleen afhankelijk van het gekozen abonnement. In het nieuwe model is die vergoeding afhankelijk van zowel het abonnement als het toestel. Duurdere telefoons leveren een hogere vergoeding voor de dealer op. Ook genereren ze vaak meer omzet voor T-Mobile, omdat ze actiever worden gebruikt voor diensten als sms en mobiele data.

De operator hoopt dat het nieuwe commissiemodel voorkomt dat subsidies worden misbruikt om branchevreemde producten weg te geven, zoals televisies, dvd-spelers en koelkasten. Eerdere pogingen om daaraan een einde te maken waren vruchteloos. De nieuwe opzet moet T-Mobile als partner nog aantrekkelijker maken voor dealers en klanten maken. Maar het tegendeel is op dit moment nog waar. Veel dealers hebben moeite met de aanpassingen aan hun systemen en doen T-Mobile in de ban, al dan niet tijdelijk.

Van: Telecomwereld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via