T-Mobile wil klanten terugwinnen door prijs te verlagen

Deutsche Telekom, het moederbedrijf van T-Mobile Nederland wil klanten terugwinnen door de prijzen te verlagen. T-Mobile Nederland wil op een agressiever manier klanten binnenhalen. De reden voor deze nieuwe strategie is dat de geplande verkopen tegenvielen.

Afgelopen jaren nam het klanten aantal af, T-Mobile wil de klanten nu weer terugwinnen door de prijzen te verlagen en een agressievere manier van marketing toepassen. T-Mobile Nederland stond te koop voor andere aanbieders, maar er werd te weinig geboden.

t-mobile Nieuwe strategie T-Mobile

De nieuwe strategie die ze willen gaan toepassen werd toegepast in de Verenigde Staten, waarbij de Amerikaanse T-Mobile de kosten voor datagebruik, roaming en videostreamingdiensten heeft afgeschaft. Financieel persbureau Bloomberg meldt dat Tele2 Nederland de rol van prijsvechter heeft aangenomen. Onlangs introduceerde Tele2 de 4G-bundels en kwamen met internetbundels van 1GB tot en met 24GB. Op dit moment richt T-Mobile haar marketing op de kwaliteit van het netwerk. Het lijkt erop dat ze een andere manier van marketing gaan toepassen.

Experimenteren met 4G databundels

Op dit moment voeren zijn een experiment uit met tijdelijke internetbundels en gebruikers kunnen onbeperkt gebruik maken van 4G. Een aantal klanten zijn uitgenodigd voor deze test ‘tijdelijk onbeperkt internet’. Hoeveel klanten er zijn gevraagd voor de test is niet bekend.

50GB databundelt-mobile

Er is een bundel waar de klant tot 50GB aan data kan verbruiken, dit is de weekendbundel. Deze bundel is geldig van vrijdagmiddag 18.00 tot maandagochtend 08.00 en kost 5 euro. Er is ook een nacht bundel daar kan je gebruik van maken tussen 22.00 en 06.00 voor 5 euro.

t-mobile5GB of 20GB

Een andere bundel waar klanten één uur gebruik kunnen maken van data buiten hun normale bundel om. Ze kunnen gebruik maken van 5GB voor 2 euro of gedurende de ochtend- of avondspits gebruik maken van 20GB voor 4 euro.

De provider geeft aan dat het bundelaanbod wekelijks kan veranderen en zijn hiermee op dit moment mee aan het experimenteren. Of ze daadwerkelijk een andere agressieve strategie gaan toepassen zullen we snel genoeg merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via