T-Mobile ziet aantal abonnees wederom dalen

Het aantal mensen dat een abonnement bij T-Mobile heeft, blijft dalen. Bij de provider daalde ook de omzet. Om klanten terug te winnen, wordt er druk in het 4G-netwerk geïnvesteerd, dat in oktober landelijke dekking moet hebben.

T-Mobile Nederland CEO Mark Klein

Dit laat T-Mobile weten in een persbericht over de kwartaalcijfers van het eerste kwartaal van dit jaar. Nu schrijft dat het ledenbestand van T-Mobile voor het tiende kwartaal op rij is gedaald.

De omzet daalde met 12 procent ten opzichte van dezelfde periode van 2014. De oorzaak ligt deels bij de verkoop van Simpel en het beëindigen van de samenwerkingsverbanden met MTV Mobile en *Bliep. Zonder deze negatieve factoren was de omzet met 6 procent gedaald. T-Mobile stelt dat dit komt door toenemende concurrentie.

We zijn tevreden over het feit dat de goede winstgevendheid zich ook in het eerste kwartaal van 2015 heeft doorgezet”, vertelt Mark Klein, de directeur van T-Mobile Nederland, over het feit dat T-Mobile wel, zij het wat minder, winst boekte.

“Onze focus op hoogwaardige klanten en kostenbeheersing blijven zorgen voor een stabiele EBITDA-marge en goede winstgevendheid. We zijn echter niet tevreden met de ontwikkeling van ons klantenbestand. In het eerste kwartaal is het aantal abonnees met 12.000 licht gedaald. Investeringen in ons 4G-netwerk, persoonlijke services, nieuwe producten en de focus op de budget- en zakelijke markt zullen deze trend gaan ombuigen.”

Klein denkt met de voorspoedige uitrol van het 4G-netwerk ook klanten vast te houden en terug te winnen. “Met het nieuwe netwerk heeft T-Mobile een duidelijk onderscheidend vermogen op zowel de consumenten- als zakelijke markt. In het eerste kwartaal is het datagebruik bij onze klanten gestegen met 53 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2014. Het aantal 4G-gebruikers is inmiddels de 1 miljoen gepasseerd. Dit aantal zal naar verwachting snel toenemen nu het 4G-netwerk al in oktober landelijk dekkend is.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
iPhone X

Waarom het succes van de iPhone X Google miljarden gaat kosten lees verder

Oppo, dochterbedrijf van BBK

BBK is de op twee na grootste smartphonemaker ter wereld. Precies…wie? lees verder

headphone jack

Waarom Google de headphone jack van de Pixel 2 verwijderde lees verder

OnePlus 3

OnePlus verzamelt teveel privégegevens gebruikers, maar er is goed nieuws lees verder

Google Pixel 2

Waarom het succes van de Pixel 2 slecht zou kunnen zijn voor Google lees verder

Apple opladen

Ikea richt pijlen op Apple met scherpe advertenties lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters