Taylor Swift doet niet mee aan Apple Music-streamingdienst

Zangeres Taylor Swift weigert haar nieuwe album ‘1989’ aan te bieden via de streamingdienst Apple Music. Eerder trok ze haar muziek al terug van Spotify. Ze is van mening dat haar muziek te goedkoop wordt aangeboden.

Taylor Swift doet niet mee aan Apple Music-streamingdienst taylorswift

De zangeres vindt het onterecht dat Apple Music drie maanden gratis aan de klanten wordt aangeboden. Dat betekent namelijk ook dat de artiesten niets krijgen voor hun muziek in die periode. Ze meldt dat ze het niet voor zichzelf doet, zij kan na vijf succesvolle albums zichzelf en haar band goed bedruipen met de inkomsten uit live concerten.

Maar beginnende artiesten kunnen niet zonder die drie maanden, omdat hun eerste hit dan alweer uit de charts is verdwenen, schrijft ze op haar blog. Dat beleid kan eenvoudig door Apple veranderd worden door de artiesten zelf te betalen, maar het voor de klanten gratis te houden. Het bedrijf heeft daar geld genoeg voor, vindt ze.

Ze schrijft herhaaldelijk dat ze Apple bijzonder bewondert en veel verschuldigd is – waarschijnlijk door de verkoop van haar muziek via iTunes. Als Apple zijn beleid ten aanzien van de gratis eerste drie maanden wijzigt ten gunste van de artiesten, zal ze zich aansluiten, eerder niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Project Ara

Modulaire smartphone: Google’s Project Ara is springlevend dankzij Facebook lees verder

ARKit

Waarom Apple Android ver achter zich gaat laten als het om augmented reality gaat lees verder

Nieuwe Emoji iPhone

Voorproefje: deze nieuwe emoji komen later dit jaar naar je iPhone 😱🙊 lees verder

Apple apparaten

Apple toestellen verzamelen steeds meer data, maar het klinkt erger dan het is lees verder

Telecomawards

Deze onmisbare features hebben Android en iOS (nog) niet van elkaar gejat lees verder

Bixby Voice

Samsung Galaxy S8: waar blijft Bixby Voice? lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters