Tele2 stapt over op het netwerk van T-Mobile – Update

Tele2 heeft vandaag samen met T-Mobile bekend gemaakt dat het als MVNO gebruik gaat maken van het T-Mobile-netwerk. De overstap naar het netwerk zal in de tweede helft van 2009 gaan plaatsvinden.

Tele2Tele2 en T-Mobile hebben vandaag in een gezamenlijk persbericht bekendgemaakt dat Tele2 voortaan als Mobile Virtual Network Operator door het leven zal gaan in de mobiele wereld. De samenwerking houdt vooral in dat klanten van Tele2 in Nederland via national roaming toegang krijgen tot het 2G- en 3G-netwerk van T-Mobile waardoor de telco internetabonnementen kan aanbieden aan zijn klanten. Naar verwachting gaan de particuliere mobiele klanten van Tele2 in de loop van de tweede helft van 2009 gebruik maken van het T-Mobile-netwerk. De Tele2-klanten blijven na de overstap gewoon gebruikmaken van hun huidige simkaart.

Niek Jan van Damme, Algemeen Directeur T-Mobile Netherlands: “Wij zijn blij dat Tele2 gekozen heeft voor een intensieve samenwerking met T-Mobile. Tele2-klanten krijgen daarmee toegang tot het modernste mobiele netwerk van Nederland. Tele2 kan zijn klanten onder meer mobiele breedbanddiensten aanbieden die gebruik maken van ons HSDPA-netwerk. T-Mobile zal ook de afhandeling van het mobiele verkeer verzorgen. Dit partnership met Tele2 is voor ons een bewijs van de kwaliteit van ons netwerk. In de komende periode gaan we met Tele2 kijken naar mogelijkheden voor verdere samenwerking of gezamenlijke dienstverlening.”

Henrik Ringmar, CEO Tele2 Nederland, verklaart: “Tele2 is met ruim 450.000 mobiele klanten de grootste MVNO in Nederland en met dit partnership kunnen wij de beste prijs blijven bieden en tevens vernieuwende mobiele diensten introduceren.”

Update op 8/9/2009 19:15:

Aangezien veel gebruikers vroegen om handleiding om hun netwerk om te zetten, hebben we hier aan gehoor gegeven. Dit stappenplan gaat op voor Nokia-telefoons maar bij andere fabrikanten werkt het eveneens het zelfde alleen heten de menu net wat anders. Voor andere modellen kun je hier een handleiding vinden.

  • Zet je telefoon aan en ga naar het hoofdmenu van je toestel.
  • Ga vervolgens naar het instellingen menu.
  • Ga vervolgens naar Connectiviteit of, als je dat menu niet hebt, naar netwerk op je telefoon.
  • Ga vervolgens naar operatorselectie en kies voor manueel/handmatig.
  • Nu gaat de telefoon zoeken naar beschikbare netwerken.
  • Kies voor het T-Mobile-netwerk en ga terug naar je beginscherm.
  • Je bent nu klaar en belt via het T-Mobile netwerk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Yasmine -

    Ik heb m'n netwerk omgezet naar t-mobile maar ik kan niet naar 1244 bellen om mijn beltegoed op te waarderen dit nummer is : ''niet in gebruik of uw heeft het verkeerde nummer ingetypt''

    nu heb ik wel al beltegoed gekocht ? wat nu ?

  2. fedor -

    Kan tele2 zomaar van provider veranderen? Kun je dan onder je contract uit komen. Immers na HUN verandering heb ik alleen maar ellende met de telefoon. Voorheen geen enkel probleem. Mijn contract loopt nog 1/2 jaar maar heb er na 2 maanden ellende, geen zin en vertrouwen meer in. Wie weet raad?:(

  3. bella -

    Ik zit in het buitenland ,heb een oude nokia hoe moet ik overschakelen. ik krijg iedere keer smsjes hierover wat mij geld kost.ik heb het meerdere malen geprobeerd,maar zie geen T mobile alleen panon,westel,vodafone,ik heb hem daarom maar weer op automatisch gezet.hopenlijk weet iemand hoe of wat ik moet doen.

  4. jamie -

    ben op 16 october een week naar belgie geweest ..
    zodra ik over de grens was ,had ik geen netwerk meer .
    nu ben ik terug in nederland en heb nog steeds geen netwerk .wat moet moet ik daaraan doen ?.heb bij lowcall nog nooit problemen gehad .hoe kom ik bij dat
    contact formulier ?

  5. Henk -

    Ik snap niet waar al die mensen zich ineens druk om maken, wat een paniek zeg!!! Het is dood eenvoudig om in je toestel een ander netwerk te selecteren, pak gewoon de handleiding van je toestel, maar mensen zijn vaak te lui om zelf naar een oplossing te zoeken, ze kopen een toestel en gooien de handleiding in de kast zonder de moeite te nemen om het te lezen.
    Dan weten mensen niet hoe iets werkt, en geven ze de provider de schuld, omdat ze zelf te lui zijn :S Ik heb geen enkel probleem gehad bij de overstap en ben een zeer tevreden Tele2 klant. Mensen lees je handleiding voordat je gaat klagen, Oja en als je geen T-mobile in je toestel kan vinden, kan het zijn dat je toestel niet geschikt is, neem dan gewoon contact op met klantenservice, suc6 iedereen, 😛

  6. Lucifertje -

    Whahahaha, dat T-Mobile gelooft wel heel erg in zichzelf hea?!:S Zijn de grootste oplichters van het land, dikke facturen sturen maar belstatus nakijken kan niet vanwege storingen! Get a life, suckers!

  7. francy B -

    Wij hebben een sony ericson ouder type telefoon, ook daar stond geen T mobile netwerk maar wel Ben netwerk.
    Nu schijnt het dat Ben netwerk onderdeel uitmaakt van T mobile, dus hebben wij ons mobieltje op Ben netwerk gezet en de telefoon werkt.
    Misschien een tip voor andere gebruikers.
    Wij hebben deze tip gekregen bij een telefoonwinkel en nemen dus ook aan dat het klopt.

  8. Toos -

    16 sept 20009
    ook ik heb er behoorlijk wat tijd in gestoken en er klopt helemaal niets van.Mijn vraag is kunnen jullie dit zelf niet automatisch regelen? wij hebben een oud type of is het jullie bedoeling om een ander toestel aan te schaften? nou dan zeker niet bij jullie.vr gr. Toos

  9. vandenelzen -

    Ik heb 14 spetmber al een reactie geplaatst.
    Ik heb genoeg van dit gesol van tele2 met zijn klanten. Ik wacht nog een dag of wat of er hulp komt opdagen voor het omzetten van mijn Nokia (waar ik wegens mijn slechthorendheid een passende ringleiding op heb gekocht en waar ik dus aan gebonden ben) en dan zoek ik wel iets anders. Nogmaals: HELP

  10. MARA -

    ik weet het niet maar, ik doe precies wat er gezegd wordt, ik krijg steeds mislukt:(…ik ben al 2 weken bezig en ik krijg de ene herinnering na de ander….HELP

  11. gast bas -

    ben blij verrast zo snel teruggebeld te worden door vriendelijke meneer. alles heel duidelijk. zo had het in de brief en op de pc moeten staan. dank

  12. gast bas -

    ik ben van dat gekloot kotsmisselijk. dacht dat ik dom was, maar velen met mij komen hier niet uit. word ik vandaag niet teruggebeld, morgen andere provider. met vriendelijke groet.

  13. Gast Ad -

    :PHallo Gerard,

    Zoooo, dat is dan een oldtimer.
    Als Libertel erop vermeld staat, dat is al wat jaren geleden.
    Maar, als je problemen hebt met de instelling van het netwerk van T mobile, dan is dat heel begrijpelijk, want dat zal het toestel van jou zeer waarschijnlijk niet kennen.
    Heb je al eens gehoord, dat je normaal om de 2 jaar een nieuwe telefoon kan krijgen van je provider, geheel gratis!!
    Tenminste, dat is bij mij en onze kids het geval, elke 2 jaar een splinter nieuw toestel.
    Je hebt dan uiteraard een 2 jarig contract, dat werkt bij haast alle providers zo, KPN, Tele2 enz. enz.
    Maar als jij die mooie oude Nokia wilt blijven gebruiken, dan denk ik, dat je beter even de klantenservice kan bellen, die zullen je wel een goede informatie kunnen geven.
    Ik heb net mijn Samsung 600 overgezet, in letterlijk 10 seconden, een fluitje van een cent.

    Voor alle mensen, dei problemen hebben met de instelling van het toestel, op het T mobile netwerk!!
    Hier boven de topics staat precies vermeld hoe het moet, geen enkel probleem.
    Ik wens je alvast veel succes toe, is niet sarcastisch bedoeld overigens.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  14. reader -

    heel mooi zo'n schema voor het overzetten naar T-moble.Echter mijn Nokia komt niet verder dan stap 3.
    Conectiviteit heb ik maar dan de operatorselectie
    en de mogelijkheid manueel is er niet.ook de in stap 3 genoemde optie "netwerk"staat niet in mijn telefoon
    graag hulp bij de overstap.

  15. gerard -

    ik heb een oude nokia maar hij vind alleen maar Ben.nl kpn.nl libertel.nl dus heb ik hem weer op automatich gezet en dan gaat hij gewoon weer naar kpn heeft iemand een oplossing???

  16. Monsieurs -

    Ben in bezit van Samsung SGH-C260, heb alle instructies gevolgd, maar bij zelf zoeken naar T-Mobile krijg ik de melding 'aanmelden mislukt". Graag instructies om wel aan te melden bij T-Mobile:S

  17. Detollenaere -

    Detollenaere 14-09- 22.45 uur.

    Sony Ericson J 132;

    van K.P.N. naar T-mobile , kies menu,vervolgens

    gesprekken, dan bel-instellingen en je bent bij

    netwerken,daarna gaat het automatisch. groetjes.

  18. Detollenaere -

    14-09-22 uur.

    Hoera,na nog eens proberen onder "contacten" een andere mogelijkheid voor " ïnstellingen" gevonden waar
    wel zenderverandering mogelijk was en is inderdaad
    kpn. overgeschakeld naar T-mobile,misschien heeft men
    iets aan deze informatie.

  19. Detollenaere -

    14-09- 21,30 uur.

    heb wel de handleiding gevonden,doch kan in het menu
    onder "instellingen" geen mogelijkheid voor zender-verandering vinden.
    mijn telefoon is een sony-ericson type J 132.
    graag antwoord hoe of wat.

  20. vandenelzen -

    Ik heb een Nokia (al een paar jaar oud) en het lukt mij niet om mijn mobieltje omgezet te krijgen op een ander netwerk. Als ik met mijn mobieltje naar de klantenservice bel, wordt er gezegd dat men mijn mobiel telefoonnummer niet herkent, (ook niet van mijn vaste telefoon) en ook wordt mijn klantnummer niet herkend. Een van deze twee nummers (klantnummer of mobiele- telefoonnummer moet je namelijk intoetsen en dan afsluiten met een hekje.
    Ook met de aanwijzingen op de website lukt het niet, want ook op mijn mobieltje staat de mogelijkheid T-mobiel niet aangegeven, alleen KPN en Libertel. Wat moet ik in hemelsnaam doen om mijn toestel alsnog omgezet te krijgen?

  21. charley -

    Ik heb een motorola, en pas weer en beltegoed opgezet en nu moet je je toestel op een ander netwerk zetten, wat helemaal niet lukt, want t.mobile wordt niet aangegeven als keuze, alleen kpn en vodafone.
    Bij mijn buurvrouw van 81 hetzelfde geval, wij worden zwaar gedupeerd
    Tele2 DOE ER WAT AAN
    Geef in een brief aan hoe de mensen moeten handelen!!
    :(:(:(

  22. gast Corine -

    nou ik ben niet de enige met problemen! tot 6 keer toe contact gehad met tele 2 nou die konden mijn niet helpen ik kan ook niet omzetten naar t mobile nu ligt het probleem bij mij zeggen ze dan Tele2 stapt toch over ik niet ik word een beetje nijdig zoals je gewoon behandelen De klant is koning toch of is dat allang niet meer ( bij tele2 ) dus niet.
    weet iemand een andere goede provider?

    1. van den braak -

      Ik ben in het bezit van een Nokia mob. telef.
      Het lukt mij niet mijn mobieltje handmatig over te zetten naar T-Mobiel.
      Graag instructie.
      B.v. dank A.Th.B.M. van den Braak

  23. Marieke -

    Na het mislukken van het overzetten via de computer lukt het nu ook niet om het handmatig te doen zoals hierboven door tele2 beschreven . Als ik via instellingen naar connectiviteit ga krijg ik geen mogelijkheid om 'n netwerk te kiezen ,maar heb de keuze infrarood of GPRS , waar ik dus niets mee kan . Ik vind dit 'n zeer slechte zaak van tele2 .Denk er al over om tele2 op te zeggen .

  24. hannie -

    ik begrijp er zoals velen, wat ik net lees, helemaal NIETD van. Ik kan nergens vinden hoe ik dat over moet/kan zetten. Gisteren kreeg ik een mail dat ik nog niet over ben gestapt en binnenkort biet meer via Tele2 kan bellen, ik heb pas voor €60,– beltegoed gekocht wat €90,– waard is, nu ben ik bang dat dit een gemene slimme truc is geweest, anders zou ik nl nooit zoveel ineens kopen, was een aktie bij het kruitvat.
    Weet niet wat ik moet doen, ik heb Tele2 al gebeld, ze hebben mijn nummer geregristreerd maar me (nog)niet terug gebeld, dat was een dag geleden.

  25. Peter -

    Ik hang al 2 dagen aan de lijn met de klantenservice, ik ben automatisch overgezet (toestel uit en aan zetten, stond in de brief) maar nu heb ik in mijn eigen huis zo goed als geen bereik meer. Ben je lekker mee! "Probleem hoort niet te bestaan", ik heb mijn simkaart in 2 andere toestellen gestopt: geen bereik.
    Gebruik nu nog even KPN netwerk (feilloos!) maar dat houdt de 15e op. TELE2 gaat klanten verliezen!!!

  26. Danijel -

    Oke. We zijn tot de conclusie gekomen dat een uitgebreide handleiding geen zin heeft omdat het voor elke telefoon anders is. We hebben het nieuwsbericht van een update voorzien je het bij een Nokia-telefoon kunt aanpassen. Zie de TS voor de verkorte handleiding. Als er vragen zijn dan horen we het wel!

  27. theo -

    Ik wil niet naar tele 2,trouwens ik ben en dat staat ook op mijn telefoon al lang bij t.mobile.
    Ik ben bij tele 2 weggegaan vanwege het iedere keer over zetten als ik de grens passeer.Dit hoef ik bij t.mobile niet.Ik ga wel 2 tot 3 keer per week de grens over.Ik mag geen telefoon in mijn hand nemen om te wijzigen,dus moest ik vroeger steeds stoppen Gelukkig bij t.mobile niet, dus blij ik zitten waar ik zit.

  28. japke -

    ik heb ook nog een oude nokia
    kan alleen omzetten naar;ben,kpn en vodafone dus niks geen t-mobile of zelfs maar andere profider
    hoe is nu straks de ontvangst? of levert tele 2 er een nieuw toestel bij??????
    hou me graag aanbevolen

  29. Marieke -

    Het lukt mij ook niet om via de computer KPN over te zetten naar T-mobile . Ik kan nergens de instructies vinden . Ook niet via de klantenservice . Dit vind ik 'n slechte zaak van Tele2 . Graag duidelijke instructies voordat ik ga proberen het handmatig over te zetten . Ik ben duidelijk niet de enige die het niet lukt en dat zegt toch wat !!!!!!!!!!!!

    Alvast bedankt.

  30. hbrans -

    ik ben voor mijn vader zijn mobiel aan het instellen. maar kan het niet vinden, ben best handig met pc's maar oudere mensen kunnen hier geen wijs uit. ik kan ook niets vinden op www tele2.nl/netwerk.
    dus duidelijk uitleg aub.

  31. cobie van den Berge -

    ik begrijp niet waarom er zoveel mensen zijn die het niet voor elkaar krijgen om handmatig over te gaan naar T-mobile, ik ben 81 jaar, vrouw, en heb het in enkele minuten gedaan. Helpdesk hartelijk dank !!!!
    geweldige service !!!!!

    1. Barthe -

      Hallo,dan heb je zeker géén toestel van Motorola??? Ik wel en heb te horen gekregen dat het verdories moeilijk is om deze om te zetten! Zélfs bij Tele 2 weten ze het niet! Werd doorverwezen naar Motorola en daar wordt alleen maar Engels gesproken en dáár kan ik niks mee!!!! HELAAS!!! Jammer!Het valt me tegen van Tele 2 dat ze DIT niet voor de klanten oplossen!Ik heb er tenslotte NIET om gevraagd!!!!

    1. Alex de Widt -

      Kan je iets precies zijn in hetgeen wat niet lukt?
      Lukt het niet om handmatig je netwerk te veranderen, of kom je de Tele2 website niet op, of als je het T-Mobile netwerk selecteert krijg je dan een foutmelding?

  32. djezzie -

    ik gebruik als mobiel een Alcatel 525 (een wat ouder type dus) en krijg met geen mogelijkheid de gevraagde start gegevens bij stap 2 zichtbaar op mijn mobiel.
    Is er nog redding voor mij ?

  33. Alex de Widt -

    Laat ik eerst even duidelijk zeggen dat ik geen Tele2 abonnement heb. Maar het komt er op neer dat je nu zowel op het KPN netwerk en T-Mobile netwerk kan aanmelden.

    Standaard wilt je telefoon zich aanmelden op het KPN netwerk aangezien dit zo op je simkaart ingesteld staat. Op de meeste toestellen kan je zoeken naar beschikbare netwerken en een ander netwerk selecteren. In het buitenland mag je over het algemeen ieder netwerk op, maar binnen je eigen land mag je meestal niet op andere netwerken (als Vodafone klant mag je bijv niet het KPN netwerk op). Aangezien Tele2 over gaat naar T-Mobile is het nu tijdelijk mogelijk (verwacht ik, kan het niet testen) om op zowel het T-Mobile netwerk als KPN netwerk aan te melden.

    Waarschijnlijk zal na 15 september het KPN netwerk niet meer toegankelijk zijn, waardoor ze proberen nu al zoveel mogelijk mensen te laten verbinden met het T-Mobile netwerk om 15 september geen stortvloed aan telefoontjes te krijgen van mensen die niet van de overstap afwisten.

    Voor de meeste toestellen staat hier uitgelegd hoe je handmatig je netwerk kan instellen op T-Mobile:
    http://www2.tele2.nl/tmobilenetwerk/tool.html
    De tool gebruikt Flash, dus is mogelijk niet op je telefoon te gebruiken. Bezoek het adres via een normale computer.

    Indien je toestel er niet tussen staat kies een zo vergelijkbaar mogelijk toestel. Heb je een Windows Mobile toestel die er niet tussen staat, kies dan een ander Windows Mobile toestel, zo ook voor Symbian toestellen enz.

  34. Grote broer -

    Beste vrienden

    Je moet naar het klanten service en onder Top 5 antwoorden van de categorie kijken om je mobiel over te zetten,

    Groeten grote broer.

  35. 0640666271 -

    talk is cheap! 2 brieven ontvangen met het verzoek voor 15 September het netwerk over te zetten. Op tele2.nl/netwerk geen handleiding voor handmatig overzetten. Toestel aan en uit gezet maar nog steeds het netwerk van onze vertrouwde kpn.
    Dit belooft niet veel goeds .

  36. jagowe -

    Sluit mij aan bij voorgaande reakties . Kan ook niets vinden dat mij duidelijkheid verschaft over het handmatig overzetten van Tle2 naar T-Mobile .
    Het een en ander zal dus nog nader moeten worden uitgelegd per brief.
    Wij wachten dus maar weer af,
    jagowe

  37. gerard -

    Sluit me ook an bij vorige reacties.
    kan ook nergens iets vinden om mijn netwerk over te zetten.
    Foutje bedankt Tele 2
    Heb je als je met schapen in zee gaat

  38. alida -

    links op deze pagina staat iets over senioren bellen goedkoper.Is dat ook bij tele 2?
    Ook ik kan niets vinden hoe over zetten wel de brief ontvangen

  39. joke beenen -

    Ben naarstig op zoek gegaan op tele2.nl/netwerk om
    het naar T-mobile over te zetten, maar waar en hoe,
    is totaal niet duidelijk.

    Graag duidelijker informatie, anders stap ook ik over
    naar een andere provider.

    Jammer, want ik was tot nu toe altijd heel tevreden over Tele2.

  40. Dominick -

    @All

    Kunnen jullie misschien iets meer uitleg van de situatie geven? Wij hebben geen brief gezien en weten ook niets over handmatig overzetten?

  41. wijnand -

    Ook ik heb geprobeerd om het naar T-mobile over te zetten,maar weet niet hoe.
    op tele2.nl/netwerk krijg ik daar geen gegevens over.
    Maar waarom zetten jullie dat niet in de brief die ik vandaag kreeg,als het zo moeizaam bij jullie gaat ,dan stap ik wel over naar iets anders.:S:(

  42. peter -

    Helaas kunnen wij de site tele2.nl/netwerk ook niet vinden om onze gsm over te zetten naar T-mobile.
    Erg vervelend als je wel al een brief hebt thuisgekregen. Graag meer informatie.

      1. boer -

        Er zijn er velen die het niet kunnenvinden ,ik ook niet.
        TELE 2 doe er wat aan geef meer duidelijkheid!!!!

  43. jannie -

    bij onderzoek is gebleken dat T.Mobile wel eens uit de lucht:( is door een storing en dat er geen netwerk is zodat mensen niet kunnen bellen:S enbij tele2 is dat nooit het geval je kunt altijd bellen :Y

    1. Dominick -

      Ja, want het wordt gewoon hetzelfde netwerk, maar met een andere naam en andere tarieven 😉

      Als je een keer naar de dekkingskaart van T-Mobile kijkt door een roze bril, dan zal je zien dat je wel bereik hebt overal 😛

  44. v-power -

    "het modernste mobiele netwerk van Nederland":S
    "partnership met Tele2 is voor ons een bewijs van de kwaliteit van ons netwerk":X

    T-Mobile snapt er duidelijk niet veel van 😀

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via