Tele2 weet bijna 10 procent meer klanten te vergaren

Tele2 heeft bekend gemaakt dat het in drie maanden tijd 56.000 nieuwe mobiele klanten wist aan te sluiten. Daarmee heeft de Zweedse provider in totaal 640.000 klanten aangesloten.

De provider is sinds het verwerven van de 4G-licentie in Nederland flink aan het investeren geslagen. Dit gebeurt zowel in de organisatie, als in het netwerk en de promoties, zo laat de provider weten. In totaal heeft Tele2 in Q3 van dit jaar ongeveer 56.000 nieuwe klanten weten aan te sluiten voor hun mobiele diensten. Hiermee komt het totaal op 640.000 stuks uit dat Tele2 dit jaar weet te bedienen. De provider laat daarnaast weten dat het drie jaar na de lancering van haar 4G-netwerk pas break even verwacht te spelen op haar investering. Tot die tijd verwacht Tele2 dan ook een negatief resultaat op haar divisie als gevolg van de investeringen.

De provider is het afgelopen jaar sterk gegroeid. Daar waar het eind 2012 nog 423.000 klanten had in Nederland, is dat aantal uitgegroeid tot 640.000 stuks. Wel is het aantal vaste klanten afgenomen als gevolg van de hevige concurrentie met de kabelaars UPC en Ziggo. Ook KPN zag zijn klanten in dit gebied weglopen. Tele 2 heeft voornamelijk veel klanten bij KPN Mobiel en T-Mobile weten weg te snoepen in het afgelopen jaar.

De omzet van Tele2 Nederland kwam uit op 1.4 miljard euro. Het totaal aantal klanten van de provider komt uit op 1.14 miljoen klanten.

Tele 2 Q3 2013 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via