Telecombinatie steekt haar merk en winkels in een nieuw jasje

Winkelketen Telecombinatie heeft onlangs een rebranding doorgemaakt. Ondermeer de uitstraling van het bedrijf, het logo en de winkels zijn in een nieuw jasje gehesen.

Telecombinatie logo

De winkelketen onthulde haar nieuwe stijl tijdens een persbijeenkomst eerder op de dag. Directeur Xander de Rijk van de telecomketen wist toe te lichten hoe het nieuwe beeldmerk en de inrichting van de winkels tot stand is gekomen. Volgens de Rijk worden alle winkels van Telecombinatie gerund door ondernemers en zijn het dus geen franchisers. Elke winkel wordt gerund door een ondernemer die verantwoordelijk is voor zijn eigen marges, kosten en personeel. De telecomketen koopt wel gezamenlijk in om zo kosten te besparen en bepaalt daarnaast de nieuwe winkelformule.

De Rijk heeft nu als doel om de merkbekendheid van Telecombinatie te vergroten. Daarbij hoort een nieuwe stijl met een nieuw logo en vernieuwde winkels. De keten is vervolgens met fabrikanten en providers aan de slag gegaan om haar merk beter uit te dragen in commercials en andere uitingen.

Ook alle winkels van de keten worden de komende tijd omgebouwd. Inmiddels zijn de eerste 60 winkels al verbouwd en de rest zal in de loop van 2012 volgen. Niet alle ondernemers hoeven de nieuwe stijl van Telecombinatie te adopteren, maar de kans is groot dat ze hier wel voor zullen kiezen, aldus de Rijk. Daarnaast is de keten nu vraaggericht geworden. De medewerkers zijn er nu op gericht om klanten gerichter te helpen en door te vragen om zo het beste advies te kunnen geven. Volgens Janco van der Linde, Marketing Manager van Telecombinatie, is de nieuwe positionering van Telecombinatie uniek in de markt en is de keten nu goed herkenbaar in het straatbeeld dankzij het nieuwe, opvallende, logo en de witte pui van haar winkels.

Ook de pay-off is aangepast door de retailer. Met ‘altijd de beste telecombinatie’ wil de keten zich gaan onderscheiden met concurrent The Phone House. “De bedoeling is dat onze medewerkers consumenten het beste advies geven en gezamenlijk de juiste match voor de consument vinden. Daar staan wij nu voor”, aldus van der Linde. Daarnaast zijn ook de winkels een stuk rustiger vormgegeven dankzij de nieuwe winkelformule. Er wordt veel gebruik gemaakt van wit en elk merk en provider heeft haar eigen kast in de stijl van de winkel.

Winkeleigenaar Maurice van Staveren van Telecombinatie Zeist laat weten dat zijn klanten de metamorfose erg kunnen waarderen. “Onze klanten krijgen nog steeds de zelfde goede service die ze gewend waren en daarnaast spreekt de nieuwe inrichting ze erg aan omdat het rustig overkomt.” Het komend jaar worden ook de andere winkels van de keten verbouwd en de rebranding moet eind dit jaar afgerond zijn, aldus van der Linde.

Telecombinatie winkel 2012

 

Telecombinatie winkel 2012

 

Telecombinatie Xander de Rijk Maurice van Staveren

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via