Telecompaper: “Tweederde van de consumenten koopt hun telefoon in een winkel”

Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat ongeveer tweederde van de consumenten hun telefoon in een winkel koopt. Slechts een derde van de Nederlandse consumenten doet dit online.

Bellen in Nederland

Telecompaper heeft de afgelopen zes maanden een onderzoek gedaan naar het aankoopgedrag van consumenten in Nederland. In totaal werkten er 17000 Nederlandse consumenten mee aan het onderzoek. Volgens het onderzoeksbureau kopen consumenten nog steeds liever hun smartphone in een winkel dan een webshop. Ongeveer tweederde van de consumenten koopt nog steeds hun telefoon in een fysieke winkel.

Volgens het onderzoek kopen consumenten online vaker telefoons in combinatie met een abonnement. Ongeveer 40 procent van de onderzochte kandidaten heeft een toestel online gekocht in combinatie met een contract. Dit zelfde geldt ook voor simonly-abonnenten. Slechts 25 procent van de klanten koopt online een prepaidtelefoon, aldus Telecompaper.

De onderzoekers menen ook dat 56 procent van de Nederlandse bevolking een smartphone heeft. Bij provider Hi is dit percentage zelfs bijna 80 procent onder de abonnees van de telco. Bij Vodafone en T-Mobile ligt dit getal rond de 60 procent. De gemiddelde telefoonrekening van een consument blijft rond de 30 euro steken en prepaidbellers geven gemiddeld 12 euro per kwartaal uit. Tot slot weten de onderzoekers ook te melden dat Samsung het afgelopen kwartaal een marktaandeel van 35 procent had in Nederland en Nokia bleef steken op 25 procent.

tags:

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

    Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

    Contact met ons?

    • Qontent Matters
    • Czaar Peterstraat 159
    • 1018 PJ Amsterdam

    Volg ons via