Telefoon kapot: garantie, zelf repareren of laten repareren? – ADV

Je hebt je telefoon nu al een tijdje, maar bent er nog steeds even zuinig op als de dag dat je hem kocht. Op één moment let je niet op en dan gebeurt het, je telefoon valt op de grond met het scherm naar beneden. Je bukt terwijl je hartslag stijgt en draait je telefoon om en ziet waarvoor je al vreest: een versplinterd scherm.

Telefoon repareren bij Smart Repair

Rond blijven lopen met een kapot scherm is geen optie, je vindt het echt niet fijn om een kapot scherm te hebben en wilt al helemaal niet gezien worden met een gebarsten scherm. Geld voor een nieuwe telefoon heb je niet, dus moet je scherm gerepareerd worden. Na een snelle Google-zoekopdracht kom je tot de conclusie dat je drie opties hebt: je telefoon opsturen naar de fabriek, zelf repareren of laten repareren door een reparatiebedrijf. Om de keus wat gemakkelijker te maken zetten we hier voor jou de voor- en nadelen van iedere optie op een rijtje.

Terugsturen naar de fabriek

Je telefoon terugsturen naar de fabriek is een ‘veilige’ optie. De telefoon gaat naar een groot bedrijf (Apple, Samsung of net waar je telefoon vandaan komt) en wordt daar gerepareerd door experts in het vak. Klinkt best goed totdat je je realiseert dat je jou telefoon moet opsturen naar een fabriek in het buitenland en je vaak meer dan een maand moet wachten op de reparatie van je telefoon. Verder moet je erg veel geluk hebben met de garantieregeling van je telefoon. Zo valt een gebroken scherm bijna nooit binnen de garantie en krijg je een erg dure rekening thuis.

Zelf repareren

Je telefoon zelf repareren is een andere optie. Online bestel je het juiste onderdeel en gereedschap om aan de slag te kunnen gaan. Een groot voordeel van zelf repareren is dat het een stuk goedkoper is dan terugsturen naar de fabriek, je betaalt namelijk geen loonkosten. Wel is er een ander nadeel aan je telefoon repareren. Een high-end smartphone repareren is namelijk niet zo makkelijk als een lamp vervangen. Goed technisch inzicht is een vereiste, om maar nog niet te spreken over ervaring. Ervaring is namelijk erg belangrijk omdat het repareren van een telefoon best lastig is. Je moet weten wat je doet zodat je zeker weet dat je geen fouten maakt. Daarom is je telefoon zelf repareren alleen een goede optie als je ervan overtuigd bent dat je dit kan.

Naar een reparatiebedrijf gaan

De snelste manier om je telefoon te laten repareren is naar een reparatiebedrijf gaan. Vaak kan je telefoon al binnen 30 minuten gerepareerd worden. Lang wachten op je telefoon zit er dus niet in. Ook is je telefoon laten repareren door een reparatiebedrijf vaak stukken veiliger dan je telefoon zelf repareren. Zorg er hierbij wel voor dat je naar een professioneel bedrijf gaat dat garantie geeft op je reparatie. Mocht een bedrijf dat namelijk niet doen dan weet je niet zeker of er iemand met de juiste vaardigheden jou telefoon repareert. Smart-repair is een bedrijf dat aan de bovenstaande eisen voldoet. Hier weet je zeker dat je telefoon wordt gerepareerd door vakkundige monteurs met veel ervaring. Mocht je dus bijvoorbeeld opzoek zijn naar een bedrijf voor een iPhone 5s reparatie, kom dan langs bij één van onze vestigingen in Den Bosch of Nijmegen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via