Telfort geeft zakelijke klanten voorang op normale klanten

Kassa heeft van het weekend aandacht besteed aan de problemen rondom de internet aanbieding van Telfort en The Phones House waarin HSDPA snelheden werden geadverteerd. Kassa kwam tot de conclusie dat zakelijke abonnees wel de beloofde snelheid krijgen en de normale consument niet.

Enkele duizenden mensen namen het abonnement en konden overal in Nederland tot grote tevredenheid snel internetten. Echter begin oktober ontstaat er een probleem. Er kan geen verbinding worden gemaakt, en als het wel lukt, is de snelheid uitermate traag. De klantenservice van Telfort meldt dat er een storing is en kan verder niet helpen. De volgende dagen blijft de snelheid bij alle abonnees uitermate laag. Waar snelheden tot 1,8mb/s beloofd waren (via de zogeheten HSDPA-standaard), krijgen klanten hooguit een snelheid van 20 kb/s. Ruim 100 maal trager!

Bij navraag meldt Telfort aan Kassa dat er inderdaad een storing is geweest en dat de snelheid snel weer maximaal 384 kb/s zal zijn. De beloofde UMTS-snelheid, maar bij het abonnement waren veel hogere snelheden beloofd. Volgens KPN (eigenaar van Telfort) is er door The Phone House een fout gemaakt in de advertenties. Er had nooit van HSDPA gesproken mogen worden, omdat Telfort alleen UMTS-snelheden aanbiedt. Later blijkt dat de verlaging van de snelheid, een bewuste ingreep van Telfort geweest is. Zakelijke klanten van KPN klaagden dat zij voor het HSDPA-abonnement 80 euro betaalden, terwijl consumenten voor ditzelfde product slechts 30 euro hoefden neer te tellen. Zonder de klanten op de hoogte te stellen, brengt Telfort de snelheid terug naar UMTS-niveau, om zo de zakelijke klanten van KPN tegemoet te komen.

In eerste instantie houden zowel KPN als Telfort vol dat het niet hun fout, maar die van The Phone House is, die een verkeerde advertentie zou hebben geplaatst. Uiteindelijk komt KPN met een verklaring waarin staat dat het niet The Phone House was, die een fout maakte, maar zij (Telfort) zelf. Daarmee is duidelijk dat Telfort contractbreuk pleegt, en kunnen klanten per direct hun contract ontbinden.

Je kunt een opzeg brief downloaden die je hier onder vind (ook voor bezoekers) en klachten kun je op het Kassa forum kwijt of in ons forum en dan zetten wij dat door.

Untitled

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via