Telfort laat abonnees flink schrikken met smsje

Telfort heeft een aantal abonnees vanochtend flink laten schrikken met een waarschuwing per sms, waarin werd aangekondigd dat hun toegang tot het mobiele internet zou worden afgesloten. In een aantal gevallen is dat ook daadwerkelijk even gebeurd.

Telfort logoIn de sms werd melding gemaakt van het feit dat de betreffende abonnee buiten de EU zou zijn, en dat het plafond van mobiel dataverbruik zou zijn bereikt.

Er zijn twee soorten sms-jes verstuurd. Het eerste kondigt de afsluiting aan, de tweede meldt dat de afsluiting reeds een feit is.

Der tekst van het eerste smsje luidt: U heeft bijna de limiet voor mobiel internet buiten de EU bereikt. De limiet voor alleen deze factuurperiode uitzetten? Sms DOORGAAN naar 1277. Groet, Telfort

De tweede sms meldt: U heeft de verbruikslimiet bereikt en kunt niet meer mobiel internetten buiten de EU. De limiet voor deze factuurperiode uitzetten? Sms DOORGAAN naar 1277.

Op Twitter reageerden abonnees vol onbegrip. “hoe kan dat nou, ik zit gewoon in Nederland op de bank”, aldus een van de reacties.

Telfort was snel met de melding dat er niets aan de hand was. Op de website en op Twitter legde de telco uit dat alles op een fout berust en dat sommige abonnees het weliswaar kort zonder mobiel internet hebben moeten stellen, maar dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht. Hoe de fout is ontstaan, schrijft Telfort er niet bij; de storingsmelding op de website staat in de status ‘open’ dus wellicht wordt dat nog uitgezocht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via