Telfort wijzigt klantenservice tarief, ontbind je contract

Telfort gaat vanaf 14 Juli 2008 haar klantenservice tarief met 10 cent per minuut verhogen. Dit bied jou de mogelijkheid om je contract te ontbinden.

Via de site van Telfort is naar buiten gekomen dat de provider haar klantenservice tarief gaat veranderen. Dit komt doordat ze het 06 nummer dat ze nu gebruiken gaan veranderen in een duurder 0900 nummer. Hierdoor veranderd het klantenservice tarief voor abonnee ’s van 20 cent naar 30 cent per minuut. Dit is genoeg reden om Telfort te houden aan haar algemene voorwaarden en consumentenrecht waardoor je per 14 Juli 2008 kosteloos je contract kunt laten ontbinden.

Overigens heeft Telfort wel een opmerkelijke passage op haar site staan:
“Indien u een abonnement heeft voor mobiele telefonie en deze tariefswijziging niet accepteert, kunt u uw overeenkomst met Telfort schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop deze wijziging ingaat, te weten 14 juli 2008 . De schriftelijke opzegging dient vóór 14 juli 2008 door Telfort te zijn ontvangen. U dient wel uw mobiele telefoon in te leveren als u uw abonnement opzegt per 14 juli 2008.

Aangezien dit in strijd is met het consumentenrecht heeft Telfort geen poot om op te staan en kun je dus met behoud van je toestel het contract ontbinden. Inmiddels heeft Telfort deze passage verwijderd van haar site. All About Phones heeft wederom een mooie voorbeeld brief voor je klaar staan die slechts hoeft in te vullen en uit te printen en op de bus te doen. Na 14 Juli hoor je dan afgesloten te zijn bij Telfort.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via