Tevredenheid van Nederlandse iPhone gebruikers neemt af

Tevredenheid van Nederlandse iPhone gebruikers neemt af. Vorig jaar was 97 procent van Nederlandse gebruikers tevreden over hun iPhone. Afgelopen februari is er opnieuw onderzoek gedaan, uit dit onderzoek kwam naar voren dat 91 procent van de gebruikers tevreden waren over hun iPhone. Dit is een afname van de tevredenheid van maar liefst 6 procentpunt.

Naast het onderzoek dat gedaan is door Telecompaper Consumer Panel, is er ook onderzoek gedaan naar de tevredenheid van gebruikers van Samsung. De tevredenheid van gebruikers van Samsung neemt juist toe, 90 procent van de gebruikers is tevreden.  Vorig jaar lag de tevredenheid zo’n 6 procent lager.

Marktleiders groeien naar elkaar toe

iPhone-tevredenheid Samsung en Apple, de twee marktleiders op het gebied van smartphones, groeien naar elkaar toe als het gaat om de tevredenheid over hun smartphones. De marktleiders worden wel verschillend beoordeeld, dat blijkt uit de detailanalyse van het onderzoek. De iPhone scoort het hoogst op onder andere het gebruiksgemak maar Samsung wist dit verschil wel te verkleinen.

Samsung tevredenheid Standby-tijd scoort het laagst

Het formaat, gebruiksgemak en design scoren het hoogst (boven de 90 procent tevredenheid). De standby-tijd scoort laag bij zowel iPhone gebruikers als Samsung gebruikers, slechts 67 procent van de Nederlanders is tevreden over de standby-tijd van hun smartphone, maar de tevredenheid is wel verbeterd ten aanzien van de jaren daarvoor. De tevredenheid over het mobiel internet wordt ook steeds beter beoordeeld. In Januari 2014 waren 72 procent van de gebruikers tevreden en nu is dat 80 procent.

Gebruikers van de iPhone zijn minder tevreden over het uiterlijk van het toestel. Bij Samsung neemt de tevredenheid juist toe. Functioneren van het touchscreen en de grootte van het beeldscherm zijn aspecten die gebruikers belangrijk vinden.

Bron: Telecompaper Consumer Panel

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via