The Phone House en Samsung heropenen flagship store

Retailketen The Phone House en fabrikant Samsung hebben hun gezamenlijke winkel nieuw leven in geblazen. De winkel is in twee weken tijd compleet verbouwd en voorzien van een nieuw, open, uiterlijk.

Menno van den Berg

Retailer The Phone House heeft haar flagship store op de Van Baerlestraat in Amsterdam compleet verbouwd in samenwerking met Samsung. De twee partijen hebben een paar jaar geleden gezamenlijk de winkel geopend. Vooral de locatie is voor zowel Samsung als The Phone House erg belangrijk, zo vertelt Geert Mol, Marketing Manager bij Samsung Benelux: “De locatie, net om de hoek van de P.C. Hooftstraat, is erg belangrijk voor ons. Samsung wil graag de doelgroep bedienen die hier in de buurt woont, werkt en shopt. Daarnaast geeft het ons merk meer lading door het gebied waarin het filiaal gevestigd is”.

Ook voor de The Phone House is de locatie erg belangrijk omdat de winkel veelal koopkrachtige consumenten trekt die goed geadviseerd willen worden. Volgens Mathieu Teeuwen, Marketing en Communicatie Manager van The Phone House Benelux, is service dan ook het paradepaardje van de nieuwe winkel en de gehele retailketen. “We hebben hier al een grote groep vaste klanten die naar dit filiaal komen voor de service en het advies. Daarom hebben we met de verbouwing hiermee rekening gehouden door onder meerThe Geek Squad, onze technische service-experts, een eigen hoek te geven in de winkel. Klanten met technische vragen kunnen bij deze servicebalie alle vragen voorleggen; van smartphones tot en met tablets en laptops.”

The Phone House Samsung

De opening van het vernieuwde filiaal werd verricht door Menno van den Berg, Directeur Samsung Mobile Nederland, en Nick Wilcox, Directeur The Phone House Nederland. De verbouwing werd in slechts twee weken uitgevoerd. Het ontwerp is door zowel Samsung als The Phone House in overleg opgesteld en uitgevoerd. Dit was ook bij de eerste versie van de winkel het geval. Volgens Geert Mol is de samenwerking dan ook voortgekomen uit de goede relatie die de twee partijen met elkaar hebben. “De commitment van beide partijen richting elkaar is altijd al erg groot geweest en met de heropening van dit filiaal weten we dat nog eens extra kracht bij te zetten.”

De winkel is opgedeeld in twee gedeeltes. De rechterkant is helemaal bekleed met Samsung-producten en -muren. De linkerkant heeft The Phone House met overige producten, waaronder veel accessoires, ingericht. Voor beide partijen wordt het uitleggen en tonen van ‘convergentie’ een belangrijk item. Samsung en The Phone House willen klanten informeren hoe een smartphone, tablet en televisie gemakkelijk met elkaar kunnen samenwerken. Hiervoor is een speciale hoek ingericht waarbij klanten een demo kunnen krijgen. Ook heeft Samsung veel accessoires in de winkel uitgesteld voor haar producten. “Je ziet toch dat klanten nog steeds lastig accessoires kunnen vinden voor Samsung-producten in de winkels. We hebben hier dan ook bijna al onze accessoires uitgestald voor onze tablets en smartphones en in de toekomst gaan we hier ook nog meer werk van maken zodat consumenten hun apparaten beter kunnen beschermen en aansluiten”, aldus Geert Mol.

Als openingsactie geeft Samsung aanstaande zaterdag samen met The Phone House de eerste tien klanten een Galaxy Tab cadeau bij aanschaf van een Galaxy-smartphone.

The Phone House Samsung

 

The Phone House Samsung

 

The Phone House Samsung

 

The Phone House Samsung

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via