The Phone House maakt winkel scores online bekend

The Phone House heeft de scores van elke winkel online gezet die klanten aan het desbetreffende filiaal hebben gegeven. Hoe waarheidsgetrouw de scores zijn is onduidelijk.

Als je via de website van The Phone House een winkel opzoekt bij jou in de buurt dat is er sinds kort een optie om de score van die winkel te bekijken. Deze score komt tot stand doordat klanten van TPH worden gebeld en gevraagd welk cijfer zij aan die winkel zouden geven. The Phone House laat maandelijks door onderzoeksbureau Unamic 5000 klanten ondervragen die in de 14 dagen daarvoor een aanschaf hebben gedaan bij The Phone House. Klanten wordt gevraagd een rapportcijfer te geven op gebieden als expertise, kennis, servicegerichtheid en klantvriendelijkheid van de betreffende winkel en haar personeel. Daarnaast wordt klanten gevraagd wat The Phone House absoluut moet verbeteren of beslist moet behouden.

Het bedrijf is de eerste in Nederland die deze manier van klantentevredenheid weergeeft per winkel in het openbaar. Andere bedrijven hebben deze gegevens overigens ook tot hun beschikking maar hebben deze tot nu toe niet openbaar gemaakt. Onduidelijk is nog of we de cijfers met een korreltje zout moeten nemen aangezien niet te controleren is hoe ze precies tot stand zijn gekomen. Als je even bij Amsterdam de cijfers opzoekt dan zie je al dat een paar filialen het zelfde cijfer hebben, namelijk een 7.83. Ook hebben alle filialen een ruime voldoende staan wat erop kan duiden dat de meeste klanten over alle filialen goed tevreden zijn of dat er iets anders aan de hand is. De openheid van het bedrijf wordt echter wel gewardeerdbij de consument, denken wij zo.

Afbeelding tph

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via