TomTom laat meer winst zien maar gelijke omzet

Navigatieproducent TomTom heeft haar kwartaalcijfers aan de aandeelhouders voorgelegd. Het bedrijf zag zijn winst fors toenemen maar de omzet van het bedrijf vlakte af.

TomTom Go 1000

PND-producent TomTom heeft volgens analisten prima cijfers laten zien. De fabrikant die zich momenteel in een lastige markt bevindt weet zijn concurrent Garmin goed voor te blijven en zelfs wat marktaandeel te winnen in de markt van de grote concurrent, Noord-Amerika. TomTom wist de omzet op peil te houden en zag vervolgens de winst met 69% stijgen. In het tweede kwartaal steeg de nettowinst naar euro 34 miljoen euro, van euro 20 miljoen euro een jaar eerder, mede dankzij lagere financieringskosten. De groepsomzet van TomTom NV daalde met 2 procent tot euro 362 miljoen euro als gevolg van een lagere omzet uit de verkoop van navigatiekasten. De markt waar TomTom zich momenteel in bevindt is uiterst lastig nog te bespelen aangezien het in Europa vrijwel verzadigd is en TomTom het nog moet hebben van Amerika en opkomende landen als China. Laatst kondigde ook ’s lands grootste retailer BelCompany aan dat het ging stoppen met het verkopen van navigatie vanuit haar winkels. Volgens analisten zijn de resultaten in het tweede kwartaal “solide” en “in lijn met de verwachtingen”.

Het aandeel TomTom staat momenteel ruim 2 procent hoger op de beurs in Amsterdam. De producent handhaaft zijn verwachting voor het rest van het jaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via