Trendsettende steden in Azië zijn 'iPhone-moe'

In grote trendsettende steden in Azië zoals Singapore en Hong Kong is het modieuze publiek ‘iPhone-moe’, signaleert StatCounter, dat het verkeer naar drie miljoen websites meet. Dat meldt Reuters.

Apple iPhone 5 LTE

In Singapore, waar Apple ongelooflijk populair is, beleefde de iPhone in januari 2012 een piek van 72 procent van het mobiele verkeer. Dat percentage is nu gedaald naar 50 procent. Android-toestellen zijn gestegen van 20 naar 43 procent in dezelfde periode.

De combinatie van ‘iPhone-moeheid’, de wens om zich te onderscheiden van de massa en een zeer grote hoeveelheid concurrerende Androidtoestellen, leidt ertoe dat het modebewuste publiek in Azië de iPhone steeds vaker laat liggen en vervangt door een Samsung-apparaat.

In Hong Kong tellen iOS-appareten als de iPhone en de iPad nu voor 30 procent van het totale mobiele dataverkeer naar de gemeten websites. Dat was vorig jaar nog 45 procent. Android is gestegen naar tweederde van het huidige dataverkeer.

”Apple wordt nog steeds gezien als een prestigieus merk, maar er zijn gewoon zoveel andere ‘coole’ smartphones op dit moment dat de concurrentie voor de iPhone steeds sterker wordt”, meldt Tom Clayton, de baas van het bedrijf Bubble Motion dat is gevestigd in Singapore. Bubble Motion onderhoudt een in die stad populaire sociale app genaamd Bubly.

Hong Kong en Singapore zijn vaak trendsettend voor andere Aziatische steden. De sterk groeiende smartphonemarkt merkt ook bijvoorbeeld in Jakarta dat de iPhone een beetje uit is. Overal zijn Samsungs en HTC’s te zien in handen van het publiek, terwijl een jaar geleden overal nog iPhones waren te zien.

Bron: Reuters

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via