Tringg compenseert klanten na prijsverhoging

De MVNO-provider Tringg gaat klanten compenseren nadat het onaangekondigd een prijsverhoging had doorgevoerd. Veel klanten van de MVNO gebruiken hun toestel als baby-telefoons waardoor de telco op hoge kosten wordt gedreven.

TringgDe virtuele-provider Tringg heeft haar klanten in de maand juli beloond met extra beltegoed als gevolg van onduidelijke communicatie richting de klant. De provider had een prijsverhoging doorgevoerd echter haar klanten te laat hiervan op de hoogte gesteld. Bedrijven dienen zulke wijzigingen minimaal vier weken van te voren aan te geven bij haar klanten alvorens de verhoging doorgevoerd mag worden volgens de wet. Tringg deed dit slechts een week van te voren waarna de consumentenbond zich ermee ging bemoeien. De bond laat nu weten dat Tringg het probleem heeft opgelost en de klanten extra beltegoed in de maand juli heeft aangeboden. De rekening is met vijf euro per maand omhoog gegaan waardoor de telco zijn onvoorziene kosten kan dekken.

De bond weet tot slot te melden dat de Opta ook geconstateerd heeft dat er inderdaad sprake was van een overtreding van Tringg. Dit heeft Tringg er waarschijnlijk toe doen besluiten om alsnog over de brug te komen richting haar klanten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via