Tringg compenseert klanten na prijsverhoging

De MVNO-provider Tringg gaat klanten compenseren nadat het onaangekondigd een prijsverhoging had doorgevoerd. Veel klanten van de MVNO gebruiken hun toestel als baby-telefoons waardoor de telco op hoge kosten wordt gedreven.

TringgDe virtuele-provider Tringg heeft haar klanten in de maand juli beloond met extra beltegoed als gevolg van onduidelijke communicatie richting de klant. De provider had een prijsverhoging doorgevoerd echter haar klanten te laat hiervan op de hoogte gesteld. Bedrijven dienen zulke wijzigingen minimaal vier weken van te voren aan te geven bij haar klanten alvorens de verhoging doorgevoerd mag worden volgens de wet. Tringg deed dit slechts een week van te voren waarna de consumentenbond zich ermee ging bemoeien. De bond laat nu weten dat Tringg het probleem heeft opgelost en de klanten extra beltegoed in de maand juli heeft aangeboden. De rekening is met vijf euro per maand omhoog gegaan waardoor de telco zijn onvoorziene kosten kan dekken.

De bond weet tot slot te melden dat de Opta ook geconstateerd heeft dat er inderdaad sprake was van een overtreding van Tringg. Dit heeft Tringg er waarschijnlijk toe doen besluiten om alsnog over de brug te komen richting haar klanten.

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Xiaomi

Xiaomi producten liggen binnenkort gewoon in de Kruidvat lees verder

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters