TV op mobieltjes gehinderd door economische crisis

De ontwikkeling van tv op telefoons loopt langzaam maar zeker terug doordat bedrijven en consumenten minder in de dienst willen investeren. Vooral bedrijven hebben weinig tot geen zin om in deze nieuwe technologie geld te steken.

Tv op mobiel

KPN heeft vorig jaar flink ingezet op de ontwikkeling van mobiele tv en inmiddels lopen al een flink aantal consumenten rond met een tv-abonnement op hun mobiel. De ontwikkeling van deze dienst dreigt langzaam maar zeker tot een halt te komen doordat de economische crisis sterker om zich heen slaat dan gedacht. Zo hebben bedrijven minder geld over om te investeren in technieken waarbij langlopende investeringen nodig zijn en consumenten hebben minder geld over voor aanvullende diensten bij hun telefoonabonnement. Op dit moment heeft ongeveer 1% van de Nederlandse bevolking tv op hun mobiel via een extra bundel bij hun telefoonabonnement.

Anton Sandler van Deloitte meent dat investeringen in technieken als dvb-h en tdtv gevaar lopen doordat bedrijven weinig krediet meer hebben voor technologische ontwikkelingen. Ook de advertentieuitgaven van mediabedrijven loopt terug waardoor adverteren op mobiele tv steeds minder interessant is en daardoor minder omzet binnenhaalt. Toch ziet Sandler de toekomst van mobiele televisie juist in Nederland minder somber in, aldus nu.nl. De reden hiervoor zou zijn dat op de Nederlandse markt gebruik gemaakt wordt van dvb-h, waardoor de beeldkwaliteit beter is dan het gangbare mobiele tv-aanbod. Hierdoor heeft mobiele televisie in Nederland een betere kans van slagen en KPN zal dan ook blijven investeren in de dienst.

Bron: Nu.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via