Verkoop BlackBerry Bold gestaakt door Japans grootste telefoniebedrijf – Update

Het Japanse bedrijf NTT DoCoMo heeft in totaal 30 klachten ontvangen van consumenten over de Blackberry Bold en heeft besloten de verkoop te staken. De klachten betroffen het feit dat het toetsenbord verhit raakt tijdens het opladen van de batterij.

blackberry bold

Het telefoniebedrijf heeft de verkoop van deze toestellen meteen opgeschort in verband met de kans op ontploffingsgevaar of het in brand vliegen van het toestel als het te warm wordt. NTT DoCoMo geeft aan dat er in totaal 4000 toestellen van de BlackBerry Bold zijn verkocht. In totaal is er maar in dertig gevallen een klacht binnengekomen over een verhit toetsenbord bij het opladen van de batterij. Gelukkig zijn er nog geen gevallen bekend waarbij het toestel in brand is gevlogen of ontploft is.

Toch hebben RIM en NTT DoCoMo besloten dat er in Japan geen BlackBerry Bold-toestellen meer verkocht worden.
Op dit moment worden de klachten van de dertig consumenten verder onderzocht. Dat het probleem met de batterijen te maken heeft is uitgesloten door Research in Motion. “Hoewel de temperatuur binnen de afgesproken veiligheidsnormen lijkt te zijn gebleven,” volgens de fabrikant RIM, “is de verkoop van de Bold in Japan opgeheven”.

RIM geeft verder aan dat dit probleem zich alleen voordoet bij de in Japan verkochte toestellen en dat dit dus geen invloed heeft op de verkoop van de BlackBerry Bold in andere landen.

Update maandag 2 maart 2009

RIM heeft via haar Nederlandse PR-organisatie aan All About Phones bevestigd dat de BlackBerry Bold inderdaad van de markt is gehaald in Japan. Zij hopen dat de Bold op korte termijn wederom op de Japanse markt gezet kan worden aangezien BlackBerry druk bezig is om het euvel te verhelpen. RIM benadrukt dat er geen gevaar is voor gebruikers van de Bold.

Bron: Telegraaf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Astrid B -

    Vrijdag 29 mei 2009:
    Tijdens het opladen van mijn Blackberry Bold sprong het scherm plots op wit en alles viel uit. Niet meer op te starten hierna en het apparaat was bloedheet.
    Toestel is in Nederland gekocht paar maanden terug.
    In elk geval werkt nu niets meer en zal ik er mee terug moeten naar de KPN

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via