Verkoopstart iPhone 6S leidt niet tot lange rijen in Nederland

De eerste paar honderd Nederlandse klanten lopen inmiddels met een gloednieuwe iPhone 6S of iPhone 6S Plus rond. Afgelopen nacht zijn de nieuwe smartphones van Apple in de verkoop gegaan.

Verkoopstart iPhone 6S leidt niet tot lange rijen in Nederland schermafbeelding 2015 10 09 om 191826

Omdat Apple het van tevoren makkelijk maakte om een toestel online te reserveren, stonden er bijna nergens lange wachtrijen. De langste rijen zagen de collega’s van iCulture staan bij winkels van providers. Voor de Apple Stores in de grootste Nederlandse steden was het maar iets drukker dan gebruikelijk.

Via een online reservering hoeft een klant de telefoon alleen nog maar op te halen bij de dichtstbijzijnde Apple Store. Zo hoeven mensen niet meer urenlang in de kou te wachten.

Vodafone had nog een aardige stunt: de provider stuurde een speedboot met een koerier naar de Waddeneilanden, om daar de eerste klanten reeds ’s nachts aan hun nieuwe iPhone 6S of iPhone 6S Plus te helpen.

De iPhone 6S/6S Plus is vorige maand door Apple aangekondigd. Verwacht wordt dat de nieuwe telefoons andermaal de verkooprecords zullen breken. De telefoon is een stukje verbeterd ten opzichte van de iPhone 6. De ‘bendgate’-problemen van de iPhone 6 Plus zullen zich in de iPhone 6S Plus vermoedelijk minder snel voordoen, want de metalen achterkant is versterkt. De nieuwe smartphones bieden als belangrijkste nieuwigheid ten opzichte van de iPhone 6/6Plus een drukgevoelig scherm en een verbeterde 12-megapixelcamera.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via