Vodafone en RTL komen met een nieuw telefoniemerk voor vrouwen

Vodafone Nederland en RTL Nederland hebben een samenwerking aangekondigd tussen de twee bedrijven. Het eerste product uit deze samenwerking zal een nieuw telefoniemerk worden dat speciaal op vrouwen gericht is.

Vodafone Nederland heeft vandaag middels een persbericht aangekondigd een langdurige samenwerking aan te gaan met RTL Nederland. De twee merken willen consumenten middels beeld en telefonie dichter tot hun merk gaan brengen en meer interactie met de consument opzoeken. De eerste stap in deze samenwerking is het lanceren van een nieuw mobiel merk dat speciaal op vrouwen gericht is. Het merk zal in februari gelanceerd gaan worden door de twee partijen en daarbij zijn de taken van het nieuwe mobiele merk netjes verdeeld. Zo zal Vodafone de productpropositie en de distributie voor zijn rekening gaan nemen en RTL de promotie en de content.

Onduidelijk is nog precies wat voor merk het wordt. Waarschijnlijk zullen de twee partijen een nieuwe virtuale operator gaan oprichten waarbij er een specifiek abonnement en daarbij behorende toestellen worden aangeboden die speciaal op vrouwen gericht zijn. Middels content van RTL, zoals series die in de smaak vallen bij vrouwen, zullen de toestellen vervolgens opgeleukt gaan worden en daarnaast zal er naar verwachting extra content gedownload kunnen worden via een speciaal portal van de provider.

De twee partijen hebben nog geen verdere informatie vrijgegeven over het nieuwe netwerk en de samenwerking. Ook is onduidelijk wanneer in februari de lancering zal gaan plaatsvinden in Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via