Vodafone geeft haar klanten de mogelijkheid om elk jaar voor nieuwe telefoon te sparen

Vodafone introduceert een nieuwe service genaamd New Phone Every Year. De service maakt het voor klanten mogelijk om elk jaar hun oude smartphone in te ruilen voor het nieuwste model.

De nieuwe dienst is onderdeel van Vodafone Red en was al eerder in andere landen zoals Engeland beschikbaar gesteld door de provider. Met de introductie van Vodafone Red is de optie nu ook in Nederland beschikbaar geworden, zo is te zien in de onderstaande video van Vodafone. Met Vodafone New Phone Every Year spaart de consument feitelijk voor een nieuwe smartphone. De consument dient twaalf maanden lang 10 euro extra te betalen bij zijn abonnement zodra hij voor deze optie kiest. Na twaalf maanden dient hij zijn oude, onbeschadigde, smartphone in te leveren en wordt deze omgeruild voor een ‘nieuw topmodel’, aldus het filmpje van Vodafone.

Vodafone legt in de video ook uit dat de combinatie van het gespaarde geld, 120 euro over 12 maanden tijd, en het inleveren van je oude mobiel het voor de provider mogelijk maakt om je een nieuw topmodel te verschaffen. Onduidelijk is echter wat de keuze zal zijn en tot welke adviesprijs de consument na een jaar zal mogen kiezen. Ook is onduidelijk of Vodafone het gehele assortiment ter beschikking zal stellen, of alleen een gedeelte ervan.

In de algemene voorwaarden van New Phone Every Year valt te lezen dat de consument ook zijn geld kan terug krijgen als hij toch geen nieuwe telefoon wenst na een jaar. Hiervoor wordt wel 30 euro administratiekosten in rekening gebracht door Vodafone. Mocht een toestel beschadigd zijn dat dient de consument extra geld neer te leggen voor het nieuwe toestel. De provider hanteert daarvoor een aantal criteria. De nieuwe bundel is af te sluiten in combinatie met een Vodafone Red-abonnement voor zowel zakelijke als particuliere klanten bij de provider.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Danijel -

    Vind t wel een slimme oplossing voor zowel de consument als Vodafone. Al zijn de kleine lettertjes niet erg duidelijk. Ben benieuwd hoef of wat en wat de ervaringen zullen zijn van consumenten..

  2. Gwystyl -

    Dit klinkt bijna net zo vaag en arbitrair als de KPN lease constructie. In een jaar kan veel gebeuren, en ik heb nog bijna nooit een telefoon gezien die er na een jaar normaal gebruik nog compleet onbeschadigd uitziet. Daarnaast houd je natuurlijk het risico van diefstal, dus ik verwacht dat bij deze constructie ook een verzekering verplicht is (nog een keer € 8 per maand)? Al met al lijkt me de nu normale gang van zaken in Nederland duidelijker: korting op toestel bij abo, daarna is hij van jou of een sim-only waarbij je zelf een toestel aanschaft.

    1. Juwlez -

      Hoezo vaag? Ik gebruik mijn telefoon met een hoedje van 10 euro, aantal keer gevallen maar nog geen diepe krassen etc. En verzekering is optioneel zeggen ze in filmpje. Als je ieder jaar een nieuw toestel, op zich een handige optie. Persoonlijk sluit ik liever zelf een 1 jarige abo af.

      1. Eddddd -

        Waar haal je zo'n hoedje? 🙂

        Die 30 euro 'administratiekosten' is behoorlijk zeg. Beter zouden ze het gespaarde bedrag besteedbaar kunnen stellen aan een telefoon (buiten deze actie om) of accessoires.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via