Vodafone geeft vier dagen gratis bellen en sms'en ter compensatie

Vodafone heeft bekend gemaakt dat zijn klanten vier dagen lang gratis mogen bellen en sms’en in mei. Klanten kunnen van 2 tot en met 5 mei gratis tekeer gaan, ook degenen met een prepaidtelefoon.

Vodafone zelf heeft het nieuws inmiddels ook naar buiten gebracht. Vodafone noemt het een gebaar. Volgens de provider geldt dit voor zowel prepaid-klanten als abonnees en betreft het nationale telefoongesprekken en sms-berichten naar zowel Vodafone-klanten als klanten op netwerken van andere telecomaanbieders. Klanten met een data-abonnement voor tablets krijgen 10 procent korting op het abonnement in de maand mei. Het gebaar geldt voor klanten van Vodafone, Sizz en Blyk.

Vodafone laat weten het geduld en de steun van haar klanten te waarderen tijdens de grote storing van de afgelopen week. Daarom wil de provider een inhaalslag aanbieden, ‘zie het als een soort bijpraatvierdaagse’, aldus de provider. Deze compensatie is opmerkelijk aangezien maar een deel van de klanten last van de storing had. Desondanks meent de provider al haar klanten te moeten compenseren. Volgens Vodafone is het netwerk inmiddels weer helemaal hersteld.

De provider kampte sinds vorige week woensdag met een grote storing. Dit kwam doordat een NOC-locatie in brand was gevlogen doordat het naastgelegen gebouw afbrandde. Hierdoor gingen 700 masten van Vodafone in de regio plat en deze moesten vervolgens handmatig aangesloten worden door de medewerkers van de provider op een backup-vrachtwagen. Dit proces is inmiddels afgerond.

Rob Shuter, CEO Vodafone Nederland laat in een video boodschap weten dat hij de storing betreurt: “Wij betreuren het ongemak voor onze klanten in de afgelopen periode en willen met dit gebaar de pijn verzachten.” Meer informatie over de compensatie is op de site van Vodafone te vinden.

Vodafone brand

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

      1. Bril -

        Vodafone had dit liever ook niet, maar ze hebben wel verzaakt om een back-up achter de hand te hebben (uit kostenbesparing, vind ik nogal risicovol voor een bedrijf dat afgelopen jaar een nettowinst van meer dan 500 miljoen euro had). Vervolgens slechte communicatie met de klant en nu een waardeloos gebaar. Veel mensen kunnen al gratis sms-en en het grootste gedeelte van de klanten heeft al een belbundel waar ze sowieso voor betalen. De mensen die dit niet hebben gaan echt niet vier dagen achter elkaar, non-stop bellen. Hooguit bellen mensen twee keer een vriend om te melden dat het belletje gratis is, maar verder doet niemand hier iets mee. Terecht dat mensen hier niet tevreden over zijn. Ik in ieder geval niet.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via