Vodafone haalt bij sms-diensten geld terug voor benadeelde klanten

Vodafone pakt malafide betaalde sms-diensten aan, die hun klanten soms ongewild geld uit de zak kloppen met sms’jes waar ze niet op zitten te wachten. Vodafone beschermt zijn klanten en haalt dat geld terug.

smsje

Tot eergisteren moesten Vodafoneklanten eerst met bewijzen bij de telco aantonen dat ze onvrijwillig op de sms-dienst waren geabonneerd, en dat ze ongewild geld hebben betaald.

Sinds deze week heeft Vodafone de bewijslast omgekeerd. De Vodafoneklant krijgt direct het geld terug van de telco, waarna de sms-dienst mag proberen aan te tonen bij Vodafone dat dat onterecht is. Het is een belangrijke bescherming van Vodafone voor klanten die ongewild op zo’n dienst zijn geabonneerd, en periodiek peperdure sms’jes krijgen waar ze niks aan hebben.

Wie een klacht indient bij Vodafone over een sms-dienst, hoeft alleen maar een e-mailformulier in te vullen met gegevens en krijgt dan meteen zijn geld terug. Het is al langer mogelijk voor klanten om betaalde sms-diensten via de provider op hun toestel te laten blokkeren.

Bron: Vodafone

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Smartphone batterij langer bruikbaar door verlagen processor snelheid

Deze smartphonemakers maken je toestel niet langzamer via updates lees verder

Samsung logo

Zeven dingen die je nog niet wist over Samsung lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters