Vodafone haalt bij sms-diensten geld terug voor benadeelde klanten

Vodafone pakt malafide betaalde sms-diensten aan, die hun klanten soms ongewild geld uit de zak kloppen met sms’jes waar ze niet op zitten te wachten. Vodafone beschermt zijn klanten en haalt dat geld terug.

smsje

Tot eergisteren moesten Vodafoneklanten eerst met bewijzen bij de telco aantonen dat ze onvrijwillig op de sms-dienst waren geabonneerd, en dat ze ongewild geld hebben betaald.

Sinds deze week heeft Vodafone de bewijslast omgekeerd. De Vodafoneklant krijgt direct het geld terug van de telco, waarna de sms-dienst mag proberen aan te tonen bij Vodafone dat dat onterecht is. Het is een belangrijke bescherming van Vodafone voor klanten die ongewild op zo’n dienst zijn geabonneerd, en periodiek peperdure sms’jes krijgen waar ze niks aan hebben.

Wie een klacht indient bij Vodafone over een sms-dienst, hoeft alleen maar een e-mailformulier in te vullen met gegevens en krijgt dan meteen zijn geld terug. Het is al langer mogelijk voor klanten om betaalde sms-diensten via de provider op hun toestel te laten blokkeren.

Bron: Vodafone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. v-power -

    Quote:
    Het is al langer mogelijk voor klanten om betaalde sms-diensten via de provider op hun toestel te laten blokkeren.

    Dit kan trouwens alleen via smsdienstenfilter.nl . Als je Vodafone belt wordt je daarnaartoe verwezen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via