Vodafone haalt bij sms-diensten geld terug voor benadeelde klanten

Vodafone pakt malafide betaalde sms-diensten aan, die hun klanten soms ongewild geld uit de zak kloppen met sms’jes waar ze niet op zitten te wachten. Vodafone beschermt zijn klanten en haalt dat geld terug.

smsje

Tot eergisteren moesten Vodafoneklanten eerst met bewijzen bij de telco aantonen dat ze onvrijwillig op de sms-dienst waren geabonneerd, en dat ze ongewild geld hebben betaald.

Sinds deze week heeft Vodafone de bewijslast omgekeerd. De Vodafoneklant krijgt direct het geld terug van de telco, waarna de sms-dienst mag proberen aan te tonen bij Vodafone dat dat onterecht is. Het is een belangrijke bescherming van Vodafone voor klanten die ongewild op zo’n dienst zijn geabonneerd, en periodiek peperdure sms’jes krijgen waar ze niks aan hebben.

Wie een klacht indient bij Vodafone over een sms-dienst, hoeft alleen maar een e-mailformulier in te vullen met gegevens en krijgt dan meteen zijn geld terug. Het is al langer mogelijk voor klanten om betaalde sms-diensten via de provider op hun toestel te laten blokkeren.

Bron: Vodafone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Desiree Douven -

    Beste vodafoon
    Heb heden contact met jullie gehad over een sms nr.5959 waar telkens 1,24 voor in rekening wordt gebracht. Dit gaat toch al een tijdje zo. Als ik het goed heb heeft medewerker deze nu geblokkeerd, maar hoe gaat het met de betaalde bedragen? Krijg ik dit retour? Het gaat toch om een flink bedrag. Mijn 06 nr is; 0628924705.
    Had hier wel graag een reactie op.

    M.v groet Mw. D. Douven.

  2. v-power -

    Quote:
    Het is al langer mogelijk voor klanten om betaalde sms-diensten via de provider op hun toestel te laten blokkeren.

    Dit kan trouwens alleen via smsdienstenfilter.nl . Als je Vodafone belt wordt je daarnaartoe verwezen.

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters