Vodafone heeft het zwaar op de Nederlandse markt

Vodafone heeft de omzet in de laatste drie maanden zien dalen. Dit komt doordat het telecombedrijf in het laatste kwartaal 92.000 klanten verloor.

VodafoneVodafone heeft donderdagochtend de kwartaalcijfers van 2016 gepubliceerd. De totale omzet van het bedrijf over het laatste kwartaal in 2016 kwam op 13,6 miljard euro uit. Dit is 4 procent minder dan het jaar daarvoor. De inkomsten uit de dienstverlening zelf groeide wel met 1,7 procent, daarmee profiteerde het bedrijf vooral in Europa en Afrika.

De omzet van Vodafone is in Nederland met 6,4 procent gedaald. De daling komt deels door de klanten die naar concurrenten overstapte. Het telecombedrijf heeft last van flinke concurrentie op de telecommarkt. Zo hebben meerdere telecombedrijven nieuwe aanbiedingen voor mobiel bellen en dataverbruik. De providers kiezen ervoor om abonnementen voor een lagere prijs aan te bieden. Een goed voorbeeld is T-Mobile, dat sinds kort een abonnement aanbiedt met onbeperkt internet.

Vodafone gaat fuseren met Ziggo

Het is overigens de laatste keer dat Vodafone de resultaten in Nederland vermeldt in de kwartaalrapportage. Vodafone heeft de fusie met Ziggo, dat onderdeel is van Liberty Global, afgerond. Het fusiebedrijf heeft de naam VodafoneZiggo gekregen. De twee bedrijven zullen wel onder eigen naam blijven functioneren. Liberty Global en Vodafone houden beide een belang van 50 procent in het bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Kim ten Haken -

    Dat sprookjesbedrijf Vodafone nog níet falliet is verbaasd me eerder, verhaaltjes verkopen aan de telefoon die niet waargemaakt kunnen worden en dan blijven beweren dat er toch echt een contract is.
    #schriftelijkheidsvereiste #dwaling #misleiding #vodafonethuis #temooiomwaartezijn #sprookjesbestaanniet #neemgeendienstenafvanvodafone

  2. ikke -

    En hoeveel nieuwe erbij zijn gekomen vermeld t bericht niet? Zwaar overtrokken dit… Zo zwaar hebben ze het niet, zijn gewoon de beste telecomprovider die er is klaar en die weg zijn gegaan komen straks gewoon terug op hun knieen want de rest is gewoon schijt let maar eens op…

  3. Irensa -

    Logisch!!! klantenservice is vaak heel onvriendelijk.je word behandeld als een debiel.vorige week nog twee keer contact gehad met dit resultaat,de derde keer eindelijk één die mijn probleem begreep en ook mee wilde denken en dat alleen omdat ik één van die vele ben die overgegaan is naar een andere provider. En dan ook nog heel lang in de wacht staan en vervolgens € 20.- moeten betalen omdat t geen gratis nummer meer is maar €0.90 per minuut is. Bedankt vodafone!!!

  4. Marko -

    Ha nu snap ik waarom ik een deal kreeg aangeboden via headoffice.
    Een kleine uitleg is nodig.
    Vorige gebeld dat ik mijn abo kon verlengen, oke prima alles doorgesproken en rond gemaakt dacht ik. Gek nog steeds geen mail en ook niets in de voda app.
    Maandag gebeld wegens drukte voicemail ingesproken, u wordt binnen 1 dag terug gebeld (niet dus).
    Ik zelf donderdag weer gebeld en na 28 min iemand aan de lijn, daar was ik zat van en ze konden niets terug vinden.
    De dame ging even overleggen 8 min later dat het verkeerd was gegaan.
    Ik zei ik ga over naar een andere telecom bedrijf
    Mogen wij u nog wel even tetugbellen via headoffice, ja hoor is best zei ik.
    Binnen 6 min werd ik gebeld.
    Zo’n aanbod super gewoon.
    Toch wel weer goed gedaan Vodafoon.
    Al met al nu wel tevreden

    1. ikke -

      Die gaan zo terug zijn ket maar eens op… Denk je nou echt dat t bij een ander beter is? Voda is gewoon de beste ja en daar kom je nog weleen keer achter dan…

  5. Robert -

    Vodafone was vergeleken met concurrenten altijd duur. Zelfs hun Hollandse nieuwe label is niet goedkoop. Je belminuten zijn evenveel waard als je data. Belminuten kosten tegenwoordig bijna niks.

  6. Paatskie -

    Ook overgestapt van Vodafone naar T-Mobile.
    Klacht van mij en van veel andere heeft ook te maken met hun slechte communicatie naar klanten. En dan vooral hun vaste klanten. Vooral als het gaat om de iPhone 7 / 7 plus. Geen bericht als de levertijd anders werd en elke week de levertijd 1 week verzetten, dit ongeveer elke week. Na 2,5 maand wachten nog niks ontvangen terwijl men 10 tot 15 werkdagen zei…wat ben ik blij dat ik daar vanaf…

    Ben volgens mij zo’n 10 jaar klant geweest, als het niet langer is. Om zo met klanten om te gaan was voor mij de reden om meteen over te stappen.

    1. loyd -

      ik ben 6 jaar VF klant geweest; sinds de aangekondigde fusie met Ziggo snel weggegaan, want met dit tyfusbedrijf wil ik nooit meer iets te maken hebben!

      Sinds twee jaar super tevreden met KPN compleet. Voor ons niets anders meer.

      1. Nonchi -

        Ga binnenkort overstappen van Vodafone naar KPN.
        Hopelijk gaat dit allemaal zonder problemen.

        De reden is niet wegens het fusie met Ziggo. Gebruikt Ziggo nu voor mijn tv en vaste telefoon. Omdat glasvezel niet naar mijn verwachtingen voldoet.
        Maar wel voor het bereikbaarheid van Vodafone mobiele netwerk op de plekken waar ik meestal bevind. Anderen met KPN hebben dat niet…

        Heb na 8 jaar bedrijf Vodafone nooit probleem ermee gehad.
        1. Heb een goede deal toen der tijd afgesloten. Vind ze nog steeds goedkoper dan de rest.
        2. Automatisch incasso altijd goed gegaan. Kunnen sommige (groot) bedrijven wel van leren.
        3. Nog nooit lange wachttijd (klanten service) mee gemaakt.
        Wel bij KPN voor het regelen van de overstap.

Apple AR bril?

Alles wijst erop dat Apple binnenkort met een AR bril komt lees verder

iPhone 8

Apple en LG gaan samenwerken voor nieuwe iPhones lees verder

Grote groep Android gebruikers stapt over op iPhone lees verder

Apple apparaten

Apple toestellen verzamelen steeds meer data, maar het klinkt erger dan het is lees verder

iMessage

Waarom iMessage nooit naar Android gaat komen lees verder

Apple Watch 3

WatchOS 4 onthuld: dit is er nieuw in grote update voor Apple Watch lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters