Vodafone komt met Advanced Customer Service op de mobiel

Vodafone gaat na een succesvolle test in Engeland en Spanje beginnen met een klantenservice dienst die via de mobiel toegankelijk is. Zo kan de abonnee zijn tegoed en rekening live bekijken en ook problemen melden via het internet op zijn mobiel.

Vodafone heeft inmiddels de test afgerond en volgens eigen zeggen klaar om de dienst in Europa te gaan lanceren. Via deze zogenaamde SNAPin software kunnen klanten van variërende self service oplossingen gebruik maken via de mobiele Vodafone portal. De software is in staat om belangrijke gegevens zoals het IMEI-nummer en telefoonmodel uit te lezen en in gevallen waarbij dat noodzakelijk is te versturen naar de tweedelijns helpdesk of een geautomatiseerd systeem van de provider. Op basis van de abonnementsgegevens kan de dienst nog verder gepersonaliseerd worden. Zo kan bijvoorbeeld onderscheid gemaakt worden tussen jongeren en senioren, zodat verschillende doelgroepen elk op een passende manier geholpen kunnen worden.

Ook is het mogelijk om gewoon je rekening in te zien, zoals hieronder te zien is, en om je resterende beltegoed op te vragen. Het is nog onduidelijk wanneer Vodafone met deze dienst in Nederland gaat beginnen. Volgens Vodafone is de software vooralsnog uitsluitend geschikt voor Symbian S60, UIQ en Windows Mobile telefoons.

self-service 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via