Vodafone laat weer groei zien

Vodafone heeft de halfjaarcijfers gepresenteerd. Daaruit valt op te maken dat het bedrijf zowel qua omzet als qua klantenbestand gegroeid is, vergeleken met het jaar ervoor.

Vodafone logo

In de moeilijke tijden van de economische recessie doet Vodafone het goed. Uit de presentatie van de halfjaarcijfers van het fiscale jaar 2009-2010 blijkt dat zowel de omzet als de grootte van het klantenbestand gegroeid is. De omzet in het afgelopen half jaar was 971 miljoen euro. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar betekent dat een groei van 1,4 procent. Tevens noteerde Vodafone een stijging van 5,5 procent in het klantenbestand. Het totaal aantal klanten bedraagt nu 4.708.000.

Om de lijn van goede resultaten door te zetten zal Vodafone zich vooral gaan focussen op het aanbieden van mobiel internet. Dit moet onder andere door de dienst Vodafone 360 bewerkstelligd worden. Deze dienst brengt sociale netwerken samen, waarmee Vodafone inspeelt op de trends en hypes in de mobieletelefoonwereld. Verde heeft Vodafone aangekondigd dat het zich gaat inzetten voor een beter milieu. Door het ondertekenen van de MeerJarenAafspraak3 legt het bedrijf zichzelf op dat het 2 procent efficiënter met energie om moet gaan elk jaar.

Alhoewel het in Nederland goed gaat met Vodafone gaat het wereldwijd wat minder. Vodafone heeft internationaal aangekondigd dat het bedrijf flink gaat snijden in de kosten. In totaal moet er een miljard pond bespaard worden op de kosten. Dit moet voor 31 maart bereikt zijn, waarna Vodafone tot 2012 nog eens een miljard pond van de kosten af wil halen. De kostenbesparing heeft invloed op alle onderdelen van Vodafone en kan dus ook de goede resultaten van de Nederlandse tak nog drukken.

Bron: Connexie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via