Vodafone luistert naar klanten en past My Vodafone-app aan

Vodafone kreeg veel reacties op het vernieuwde My Vodafone. En die waren niet altijd even positief. De provider heeft daarom een verbeterde versie van de applicatie online gezet

Vodafone vernieuwt app voor Android en iOS screenshot-0

“Na de launch van de vorige My Vodafone-app, hebben we heel veel reacties gehad van onze klanten en experts die ‘m uitprobeerden. De hoeveelheid was overweldigend. Ook de hoeveelheid mensen die de applicatie zo belangrijk vinden en er een duidelijke mening op nahouden”, schrijft Vodafone. “Jullie feedback is erg belangrijk voor ons. Dit maakt My Vodafone immers een betere applicatie en het verbetert onze service voor de klant. Tegelijkertijd is het goed voor de functionaliteiten die de app biedt en kan de klant zichzelf beter bedienen.”

“Een applicatie zoals My Vodafone, waarbij de consument zichzelf kan bedienden, is nooit ‘af’”, vervolgt de provider. “We blijven kijken naar functionaliteiten die de applicatie verbeteren, blijven luisteren naar ideeën van consumenten en grijpen nieuwe mogelijkheden aan.”

Vodafone belooft een flink aantal dingen in de nieuwe My Vodafone-app aan te passen. De Britse provider maakt een opsomming.

“Jullie vonden het vegen niet navigatievriendelijk werken. In het vervolg kun je ook door te drukken door MyVodafone browsen”, aldus Vodafone. “Het browsen door het tegoed-gedeelte vinden jullie te tijdrovend. Als je twee BloX open hebt staan, zal het direct op je scherm verschijnen zonder dat je hoeft te vegen.”

Het bedrijf vervolgt: “Jullie hebben de wens uitgesproken om, na het inloggen, gelijk naar ‘mijn account’ te gaan. Dat is nu het geval, als je één account hebt. Tenzij je uitgelogd bent. Jullie vonden ook de pagina voor tarieven voor roaming in het buitenland onduidelijk. Dat hebben we nu ook wat overzichtelijker gemaakt.”

“Jullie mening, gedachten en feedback zijn heel belangrijk voor ons. Zo kunnen we MyVodafone keer op keer beter maken. We willen je daarom in de toekomst beter betrekken bij het ontwikkelingsproces hiervan. We laten je weten hoe je hier onderdeel van kunt uitmaken.” De update is inmiddels voor Android en iOS beschikbaar via de onderstaande linkjes.

My Vodafone 3.1 
My Vodafone 3.1 
My Vodafone 3.1 
My Vodafone 3.1 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. android underground -

    Als je de app nog niet gebruikt hebt: kijk naar de vijf ikoontjes in het plaatje hierboven en probeer te raden waar ze voor dienen. Het is na de laatste update nog steeds een puinhoop van vage cryptische ikoontjes die over je scherm dansen zonder dat intuitief duidelijk is wat die plaatjes doen. Alleen het blox-ikoontje is duidelijk, maar dat komt omdat er "blox" op staat geschreven.

    Waarom zou je je eigen foto midden in de app willen zien als je even snel je beltegoed wil checken? Vodafone kan de meest opvallende plek op het startscherm beter gebruiken om meteen je minuten/SMSjes/megabytes te laten zien zodat je niet nodeloos verder hoeft te klikken naar de saldopagina.

    Degene die deze app ontworpen heeft kan beter facebookspelletjes gaan maken. Voor het bouwen van apps die snel en efficient relevante informatie laten zien is deze app-ontwerper duidelijk volkomen ongeschikt.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via