Vodafone Nederland start met adverteren op live! portal

Vanaf vandaag biedt Vodafone Nederland advertentieruimte aan op zijn mobiele internet portal Vodafone live!. Alle klanten die via Vodafone live! het mobiele internet opgaan, krijgen banners te zien.

Klanten die besluiten op een banner te klikken om meer te weten te komen, worden doorgelinkt naar mobiele sites. Adidas, NS, Peugeot en Johnson&Johnson zullen als eerste adverteren op Vodafone live!. Harry Odenhoven, Director Online Services van Vodafone Nederland: “Adverteerders zoeken voortdurend naar nieuwe wegen om hun doelgroep te bereiken. Bijna iedereen heeft naast zijn portemonnee en sleutels, altijd zijn mobiel bij zich. Dit biedt een enorm potentieel. Online marketing is een essentieel onderdeel bij merken bouwen en promoties kenbaar maken. De snelle ontwikkeling en acceptatie van mobiel internet zal mobiel adverteren op korte termijn dan ook tot een vast onderdeel van de marketingcommunicatiemix maken.”

De verwachtingen van de markt voor mobiel adverteren zijn hoog. Het Amerikaanse adviesbureau Arthur D. Little voorspelde deze week dat adverteerders in Europa jaarlijks 60% meer budget zullen vrijmaken om hun producten via de mobiele telefoon aan de man te brengen. Volgens recent onderzoek van Jupiter Research heeft de Europese mobiele advertentiemarkt in 2012 een omvang van EUR 1,3 miljard.

Mobiel bannering is niet de eerste advertentiemogelijkheid die Vodafone biedt. Al geruime tijd staan er Google Mobile Sponsored links op Vodafone live!. Het genereren van inkomsten uit mobiel adverteren is onderdeel van de wereldwijde Vodafone-strategie.

De exploitatie van de banners op Vodafone live! wordt verzorgd door AdLINK Media en is technisch mede mogelijk dankzij een overeenkomst met Ericsson en MADS. Voor klanten die geen prijs stellen op banners, biedt Vodafone binnenkort ook een opt-out.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
OnePlus 3

OnePlus verzamelt teveel privégegevens gebruikers, maar er is goed nieuws lees verder

Google Pixel 2

Waarom het succes van de Pixel 2 slecht zou kunnen zijn voor Google lees verder

Apple opladen

Ikea richt pijlen op Apple met scherpe advertenties lees verder

HTC Google

Surprise: Google staat op het punt grote smartphonefabrikant over te nemen lees verder

Huawei P10 koopwijzer

Huawei heeft Apple ingehaald: op een na grootste smartphonefabrikant ter wereld lees verder

Apple uitnodiging lanceringsevenement 2017

Het is officieel: Apple bevestigt onthullingsdatum iPhone 8 met uitnodiging lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters