Vodafone neemt 140 man aan om consumenten te helpen met hun smartphones en tablets

Provider Vodafone heeft 140 fulltimers aangenomen die consumenten moeten gaan helpen met hun smartphoneproblemen. Ook tablets en mobiel internet vallen onder de verantwoordelijkheid van deze specialisten.

Vodafone logo

Volgens de provider hebben steeds meer consumenten problemen met hun smartphone of tablet die ze maar moeilijk opgelost krijgen via de klantenservice of de winkels. Om deze reden heeft Vodafone een speciaal team opgezet dat bestaat uit 140 personen. Deze zogenaamde Smartphone Crew bestaat uit 140 nieuw geworven medewerkers die bij de verschillende klantcontactpunten worden ingezet, zoals het webcareteam, de telefonische klantenservice en op de winkelvloer. Dit serviceteam heeft nadrukkelijk geen verkoopfunctie, maar zal zich fulltime richten op het verlenen van service aan smartphone- en tabletgebruikers, aldus de provider. De Smartphone Crew start op 11 november en zal opgedeeld worden over verschillende winkels, 29 in totaal, en de klantenservice van Vodafone.

Bart Hofker, Directeur Consumenten Markt: “We zien dat het gebruik van smartphones, tablets en mobiel internet een enorme vlucht heeft genomen. Dit biedt klanten meer mogelijkheden maar levert ook meer specifiekere vragen aan ons op. Met de recente uitbreiding van ons winkelnetwerk wordt persoonlijk contact laagdrempeliger, maar binnen onze organisatie willen we klanten nog gerichter kunnen helpen door een aparte ingang te bieden voor dit type vragen.” Deze nieuwe stap van Vodafone is onderdeel van een reeks initiatieven ter verbetering van de klantervaring via de verschillende klantcontactpunten bij de provider.

Eerder kwam telefoonketen The Phone House al met een Geek Squad. Deze technische servicemedewerkers zijn in verschillende winkels van de ketens te vinden om zo ondersteuning te bieden op lastige vragen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via