Vodafone stopt met Vodafone Onder Ons – Update

Vodafone heeft besloten te stoppen met zijn service ‘Onder Ons’. Via een anonieme tipgever kreeg All About Phones dit te horen, Vodafone zou dit besluit genomen hebben na een aantal problemen die de service teisterden.

Vodafone Onder Ons kussen

Vodafone Onder Ons is een dienst van Vodafone die het mogelijk maakt om met drie anderen gratis heen en weer te bellen voor een tarief van 10 euro per maand. De groepsbeheerder betaalt €10 en kan dan gratis naar iedereen bellen, de andere leden van de groep kunnen daarnaast ook gratis naar elkaar bellen. Deze dienst werd al even geteisterd door verschillende problemen.

Naar aanleiding van deze problemen en wellicht vanwege nog andere redenen heeft Vodafone besloten te stoppen met Vodafone Onder Ons. Dit meldde een anonieme tipgever gisteren aan All About Phones. Meer details zijn helaas nog niet bekend. Dit is enigszins opvallend, niet zo lang geleden was Vodafone nog hard bezig met het promoten van deze dienst, de provider deelde onder het motto ‘ga er even voor zitten’ rode kussentjes uit, zoals te zien op de bovenstaande foto.

Update op 6/7/2009 om 14:50:

Vodafone laat tegenover All About Phones weten dat het bedrijf momenteel actief kijkt of de dienst ‘Onder Ons’ aangepast dient te worden echter zou er op dit moment geen spraken zijn van een opheffing van deze dienst. Vodafone Onder Ons heeft momenteel wel een storing die Vodafone met man en macht probeert op te lossen echter zou dit niet in de weg staan van het aanbieden van Vodafone Onder Ons.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Rolf -

    Ik gebruik nu al enige jaren de Onder Ons dienst zonder noemenswaardige problemen.

    Het enige probleem was in het begin dat de pre-paid kaart van mijn vriendin niet goed geregistreerd stond ofzoiets en dat het toen even niet werkte, maar dat is opgelost.

    Joepie!

  2. Met Bert hier -

    Dat vodafone onder ons al ruim 3 jaar zogenaamd door technische redenen geen nieuwe aanmeldingen kunnen worden gedaan, doen ze gewoon expres… Vanaf de eerste maand dat ze die dienst stopten, wist je al dat ze hierdoor veel kosten mislopen. Bestaande klanten, let op je, vodafone probeert je nu af te wimpelen met smoesjes dat de dienst ophoudt te bestaan en dat je kan overstappen op een andere zogenaamde speciale aanbieding.

  3. Blikkie -

    Nu is het bijna 2011 ik kreeg nu, 5 minuten geleden, te horen dat er een stoing heerst op de server bij onder ons.
    Ik lees nu hier dat die storing al in 2009 was, duurt wel een beetje lang zo he?

  4. Nog BOOSer -

    Tja, en toen had Vodafone de VoIP diensten geblokkeerd.
    En kan er nog steeds geen onder ons worden afgesloten.
    Nog ff en dan kan ik over naar een provider waar deze dienst wel kan worden afgesloten. Er komen er steeds meer van.

  5. BOOS -

    @oranje: Dat is gewoon bullsh*t. Je kan je nog steeds niet aanmelden. Lekker blijven stoken.

    Ik bel tegenwoordig via fring en skype op mijn mobiel. Kost je alleen een internet abonnementje, maar daarna eindeloos bellen, smsen en mmsen.

    Vodafone mag "onder ons" in hun h*l steken. Echt belachelijk dat dat zolang moet duren en maar worden afgescheept door die klanten(ahum)service:(

  6. Asianangel -

    Wat echt naaiend is dat er geen nieuwe klanten kunnen aanmelden, maar de bestaande klanten kunnen er wel gewoon gebruik van blijven maken.. Alsof de nieuwe klanten niet welkom zijn..

    Ik had vroeger vodafone onder ons en het werkte echt top. Geen stress, geen hoge belkosten, 10 euro per maand maar toch onbeperkt bellen.

    Door een storing kon ik mijn vriend (die ik door een ruzie verwijdert had) niet meer toevoegen, dus had ik er verder ook niet voor betaald.. Maar 5 dagen nadat mijn onder ons was verwijdert, waren al die problemen alweer opgelost en toen ik het weer wou gebruiken kon er geen nieuwe groep aangemaakt worden.

    Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, want nu spring ik van het ene provider naar het andere en met alle providers heb ik nu nare ervaringen.. Vodafone was echt heel goed, jammer dat er zo'n probleem is.

    Ze raken zo wel heel veel klanten kwijt, maar ja…

  7. Oranje -

    Fantastisch dat Vodafone Onder ons. Ik heb me ondanks de opmerking op de website dat het niet werkte gewoon geregistreerd. Toen het direct werkte heb ik Vodafone gebeld en gevraagd hoe dit kan? Ze zeiden: u heeft geluk! En inderdaad: vandaag de rekening en alle gesprekken van Vodafone Onder Ons vermeld. Voor 15 euro bellen mijn kinderen en hun vrienden met elkaar. (6 nummers)
    groeten

  8. Bram -

    Hoi iedereen.

    Ik heb net nog even vodafone gebeld en kreeg een adres waar je de klacht naar toe kan sturen omdat ze nog niet weten wanneer alles weer bereikbaar is.
    het adres is:

    Vodafone Libertel B.V.
    afdeling Special Services
    Postbus 1500
    6201 BM Maastricht

    Ik raad aan om iedereen daar de klacht naar toe te sturen.

    ik heb de brief al klaar en eis een antwoord binnen 5 werkdagen.
    Heb ik dat niet ga ik naar radar of kassa en kijken wat hun los kunnen krijgen.

    Gr. Bram

  9. Inge -

    Ik kan gelukkig nog wel gebruik maken van deze dienst en ik heb prepaid, kan er alleen niets aan wijzigen. Ik wilde graag een abonnement maar ik twijfel om dit te doen, straks gaan ze deze dienst opheffen en dan zit ik een jaar aan een abo vast:S….Inge

  10. Cecilia -

    Zou ik ook wel willen weten. Het is nu alweer paar maandjes verder… en nog steeds niks veranderd

    echt een ramp geen Vodafone Onder Ons voor mij!! 🙁

  11. Monique -

    Hallo allemaal,

    Is er al bekend wat Vodafone met deze dienst gaat doen? Ik ben speciaal voor deze dienst overgestapt dus ben natuurlijk erg teleurgeteld dat deze dienst niet meer werkt. Ik heb geprobeerd contact te zoeken met Vodafone maar zij kunnen mij niets meer vertellen….

    Bedankt voor de informatie.

    Groetjes Monique

  12. BOOS -

    EUREKA…

    Zat ik al die tijd te wachten op de f*ck vodafone met hun onder ons en onnodig hoge belkosten te maken…

    Nu blijk ik door mijn internet op mijn mobiel via fring.com anderen die ook internet op mobiel hebben GRATIS te kunnen bellen. Enige is dat zij ook fring op hun mobiel downloaden. Je kan ook chatten ala msn en foto's versturen ipv MMS-en. Valt allemaal in mijn data bundel en is dus gratis…

    Ik kan het iedereen aanraden.

  13. BOOS -

    Word er echt gefrustreerd van. Ben al aan het wachten vanaf juni om onder ons af te kunnen sluiten. Sinds die tijd ipv 10 euro per maand ruim 100 euro PP per maand belkosten.

    Het is dat ik niet onder contract kan uitkomen, denk ik? Anders was ik naar T-mobile gegaan.

  14. zOnderOns -

    Volgens een medewerker van de klantenservice zou Vodafone Onder Ons rond zaterdag 5 september weer moeten werken. Ook voor klanten die een nieuwe groep aan willen maken. 'Onder voorbehoud' werd er natuurlijk drie keer bijgezegd.
    We zullen zien…

  15. T for Telecom -

    Ik heb vodafone gebeld hierover. Naar hun distributie service ( niet de klantenservice) Ik heb haar gesproken over het feit dat inderdaad alleen de bestaande klanten nog over deze dienst kunnen gebruik maken.
    Nieuwe klanten aansluiten voor deze dienst is niet mogelijk ( omdat ze er nu al 4 maanden al storingen en problemen mee hebben).Zij kon mij ook niet vertellen wanneer deze dienst weer beschikbaar is. Ze zijn er nu al enige tijd mee bezig maar er is verder nog niet echt meerdere informatie los te krijgen.

    Deze dienst gaat niet weg, Ze zijn bezig met een oplossing. Dit kan nog even duren, maar alsnog Geduld is een schone zaak!

  16. Harold -

    m'n vriendin en ik zijn ook speciaal naar vodafone gegaan voor onder ons. (zij momenteel nog prepaid angezien nummerbehoud blijkbaar 3 maanden moet duren)
    Hadden berekend dat het voor ons goedkoper zou zijn.
    Afijn 3 maanden later, nog steeds storingen en elke maand 25 euro over de bundel heen.
    Vandaag maar weer gebeld met de klanteservice, maar deze kan me niet vertellen of ik me ooit nog kan aamelden.
    "het is een enorm ingewikkelde systeem" werd me verteld.
    Ik ga er nu dus van uit dat ze het niet meer aan de praat kunnen (willen!) krijgen.
    Weet iemand of we onder het contract uitkunnen?
    Oke het is een aanvullende dienst, maar daarvoor zijn we overgestapt.

    Of moeten we 12 maanden wachten en dan naar t-mobile gaan?

  17. semi -

    Daaromheeft T-Mobile nu het family abonnement dat je kan in en uitschakelen en waar je voor 10 euro met 6 mensen naar elkaar mag bellen. Ieder van die 6 mensen krigt 1000 minuten permaand erbij om naar een "family"lid te bellen

  18. wil62 -

    Vodafone…ik heb er mn buik van vol..5 feb n partnerabbonement afgesloten voor 1 jaar,met extra toestel en simkaart..
    betaal er wel voor maar 2de toestel nog steeds niet gehad ondanks minimaal 120 keer gebeld tehebben en e-mails gestuurd.
    weet iemand wat de beste manier is om vodafone ns zwaar voor schut telaten gaan???

    grtjs Wil

  19. Willie -

    Heb zeker 2 maanden gratis kunnen bellen, omdat Vodafone telkens vergat het geld van mijn beltegoed af te schrijven. Zo een storing mag van mij vaker plaatsvinden.

    Net pas een smsje gehad of ik ff wil opwaarderen met 10 euro, zodat ze het kunnen verwerken voor deze maand :)…

  20. roelster -

    Ik mag toch hopen dat dit wel blijft bestaan!!
    het scheelt zoveel en idd het onderscheid zich van de andere providers.
    het zou ook jammer zijn dat vodafone de problemen ontloopt i.p.v. aan te pakken.
    ik heb tot nu toe dan ook alleen maar positieve ervaringen met vodafone en ook onder ons bellen.
    de eerste maand was er toch wat mis gegaan en zonder te bellen of wat dan ook is het hersteld en had ik de maand erop een rekening van € 0,0 .
    ze zouden zichzelf ook alleen maar voor de kop stoten als ze er mee op houden!!!

  21. BOOS -

    Nog steeds niet mogelijk om onder ons af te sluiten. Half juni nieuw abbo aangegaan en 1 extra abbo afgesloten zodat ik met mijn vriend kan bellen. Maar geen 1 woord verteld door die verkoper dat onder ons het momenteel niet doet! Heb nu mega hoge kosten gemaakt en gezegd dat ik klacht wil indienen… maar door mega onvriendelijke klantenservice (service, mijn reet) verteld dat het toch geen zin heeft want in de voorwaarden staat….. Verschrikkelijke lui daar bij klantenservice, kappen je zo af, laten je niet uitpraten en hangen op zonder dat je maar wat kan zeggen.

    Vind het idee wel erg goed om (tijdelijk) op een bestaande onder ons klant te bellen!
    Wie heeft er nog 2 plekkies over en zou tot problemen verholpen zijn 2 nummers erbij willen zetten?
    Heb er 10 euro per maand voor over!

    1. Roos -

      Bestaande klanten kunnen op dit moment ook niet bellen met vodafone onder osn, ik niet in ieder geval 🙁 gisteren gvd voor niks meer als 10 euro beltegoed verspeeld zonder het ook maar te merken :S

      Vodafone.. wordt hier nog wat aan gedaan? heb vandaag gvd 2 nieuwe simkaarten moeten halen.. pff koop je een kaart om goedkoop te bellen en moet je alsnog andere kosten maken, lekker hoor :S

  22. moeloo -

    T-mobile komt nu met een gelijk soortige dienst, check hun site maar.
    als vodafone stopt met odner ons , dan ga ik mooi opzeggen en na T-Mobile

  23. volvo -

    speciaal telefoon met kaart ervoor gekocht.
    die kan nu vast weer terug naar de winkel. Lijkt me zeer normaal dat je het geld terug krijgt, wel aanbieden en vervolgens er geen gebruik van kunnen maken. wie is er hier nou gek?

  24. Vodafonesucks -

    Wat is dit nou weer.. Ik heb ook een nieuwe vodafone nummer en speciaal gekocht voor onder ons.. Als dit niet zsm wordt opgelost ga IK alle vodafone simkaarten thuis weggooien en raad ik iedereen vodafone af. En dat zijn een stuk of 25 klanten!! 😀 misschien wel meer.. Echt irritant gewoon.. ik heb al iets gezocht van wireless circle als alternatief. Maarja well see. En dat oude klanten er nog wel gebruik kunnen maken (zonder bepaalde functies) is ook een mooi ervaring voor vodafone beginners. Wij zijn dus niet echt welkom. Vodafone, je doet het S U P E R !! Supergoed in klanten kwijt raken.

  25. Pulzar -

    Ik heb mijn groep gisteren aangepast maar wilde 2 nummers toevoegen en dat gaat dus niet 🙁
    Wel staan er nu 4 nummers in mijn groep maar ik ben benieuwd voor hoe lang….

  26. Linda -

    Hoi,
    Ben nieuwe klant bij Vodafone. Overgestapt in verband met Onder Ons en kan me nu niet aanmelden! :S Mooi is dat!
    Wie heeft al een groep en wil mij en een vriend toevoegen? Uiteraard betalen we netjes 5 euro per maand! Wie o wie is zo aardig en kan ons helpen onze telefoonkosten laag te houden! 🙂

  27. Roxx -

    Ik snapp er niks meer van.. mijn onder ons doet het gewooon maar waarom word na 30 dagen je groep totaal verwijdert en wie zegt dat?

  28. dirkz -

    Mensen, doe het wel snel, want na 30 dagen wordt je groep totaal verwijderd (prepaid in ieder geval)

    heb net wel iemand kunnen verwijderen… (6)

  29. tamara -

    vodafone onder ons doet het weer mensen ik kreeg net een sms en alles is opgelost ga snel naar de site van vodafone alles is toch goed gekomen ikkan weer volop bellen woeeiiiiiiii:P

  30. yenyen -

    ik heb al een halfjaar ongeveer vodafone
    nooit problemen gehad met onder ons tot nu toe dan.

    gister zouden ze mij ook 10 euro afschrijven voor onder ons omdat de maand verlopen was
    ik was NET iets te laat met opwaarderen,
    en nu is mijn onder ons gestopt… ik bel altijd heel veel met bepaalde mensen, dit is dan ook dus echt nadelig voor mij.
    dat ze het verdomme maar eens gaan oplossen ofzo, ik heb al gemaild naar ze waarop ze zeiden, blijf proberen het word zo snel mogelijk opgelost.
    nou zie dr niks van, wilde laatst al iets wijzigen het is al zolang aan de gang, dat lukte namelijk ook niet. heel irritant gewoon!

  31. ietje -

    heb een tijdje terug ook speciaal daarvoor een mobieltje gekocht. niks gezegd bij de telefoonwinkel dat het niet werkt. je wordt bij klantenservice steeds afgescheept dat ze niet weten wanneer het afgelopen is. we worden dik belazerd volgens mij.
    als dat zo is, verdient vodafone nooit meer ene eurocent aan mij.
    waardeloze service. dit gaat hen klanten kosten.

  32. cootje -

    Nadat ik vorige week te horen kreeg dat het probleem met vodafone onder ons deze week opgelost zou zijn, weten ze heden morgen weer van niks.
    Ik begin ook steeds meer de anonime verhalen over het opheffen van de extra service te geloven.
    (Doordat het een extra service is kun je je abo nog niet opzeggen ook zegt vodafone)
    Heel jammer dat ze zelf niet met een goede verklaring komen om alle verhalen de wereld uit te helpen.

  33. deetje -

    als dit niet snel wordt opgelost verliest vodafone hier ook 4 klanten. wij hebben weken geleden mobieltje gekocht voor dochter speciaal bij vodafone vanwegen dat onderons. al die tijd hebben we haar niet toe kunnen voegen en betaald ze dus de volle mep als ze ons wil bellen.:(
    En vodafone voor alleen mijn man en mij is absoluut niet kosten besparend!!!

    waardeloze service.

  34. Pulzar -

    Mijn vriendin heeft een Vodafone abbonemnt wat afloopt in September zelf heb ik nu ook nog Vodafone en de kinderren hebben sinds kort PrePaid dit omdat we een onder ons groep wilden nemen .
    Als Vodafoen ermee stopt ga ik voor 15,- in de maand naar BEN dan kan ik ook 500 minuten bellen voor 15 euro .
    Het zou heel erg jammer zijn als Vodafone deze mooie dienst opgeeft .
    De kinderren schakel ik dan maar over naar Rabo voor 20 cent of Aldi talk 16 cent per minuut .
    Ik denk dat dit klanten gaat kosten in ons geval gaan er 4 gebruikers weg .
    en wie de jeugd heeft , heeft de toekomst toch …….

  35. nuray -

    mijne is afgelopen:S sinds vandaag en kan niet meer onderons doen pfff echt kut hoor denk dat het dan wel helemaal is afgesloten ofzoo jeetjee maaan! echt kut

  36. Casa -

    Ik kan dit echt niet geloven ik ga de 21e op vakantie en laat me telefoon thuis, ben bang dat hij uitvalt ofso en dat het bedrag dan niet wordt afgeschreven en dat wanneer ik terug ben ik het dus moet activeren en dat het dan niet meer kan.. Echt hopen dat het snel goed komt

  37. Roxx -

    Ja ik geloof er ook niet veel meer van maar ja je weet maar nooit. Ze konden 22 juli ook niet bevestigen dus dat zegt ook al genoeg. Ze zijn er zelf nog niet eens zeker van. Ik ben benieuwd.

  38. Roxx -

    Heey mensen,
    Ik denk dat het allemaal wel opgelost word, klopt dat die onder ons vodafone anders maakt dan andere providers en ik heb ze aan de telefooon gehad en ze hopen dat het probleem 22 juli word verholpen. Duimen dus 😉 Ik maak nu gebruik van 60 halen 3 betalen, is ook een optie als het echt niet anders kan maar is irritant want na een uur moet je ophangen want anders gaat je beltegoed eraan, vervelend!!!
    Hopen op 22 juli.

    1. v-power -

      Zo ze hebben een exacte dag met waarmee de storing opgelost is, ze zijn wel heel goed.. En ik geloof het meteen, zal echt geen manier van uitstellen zijn.

    2. Raoul -

      Dat 22 juli is grootste onzin. Deze storing is al sinds begin mei. Je kunt sindsdien al niet meer activeren of aan of afmelden van leden. Ik heb zelf ook het gevoel dat Vodafone gaat stoppen met deze dienst. Ze komen elke keer met smoesjes van dan moet het verholpen zijn. Waardeloze service is het gewoon. Bout provider 1e klas.

  39. FLooD -

    De groepsbeheerder betaalt €10 en kan dan gratis naar iedereen bellen, de andere leden van de groep kunnen alleen gratis met de groepsbeheerder bellen.

    klopt niet echt mensen in je groep kunnen ook gratis onder elkaar bellen :Y

    [url=null]http://www.vodafone.nl/prive/onderons/[/url]

    1. Inge -

      Je kunt WEL met andere groepsleden onderling bellen in tegenstelling tot wat hier beweerd wordt. Dus niet enkel en alleen met de groepsbeheerder. Ik doe dit zelf regelmatig en heb een prepaid waar 0,0 op staat en ik kan gewoon bellen. Dit staat ook in de voorwaarden.

      Inge

  40. Andre -

    Echt waardeloos ik probeer al ca 1,5 maand iemand toe te voegen. Tig keer gebeld en 3 mails gestuurd.
    Ik ga nu maar een klachtenbrief sturen..

  41. Fikri -

    Ik heb net met Vodafone gebeld en volgens hen zijn het enkel geruchten en is er niets van waar. Ik hoop dat dat waarheid is. We zullen zien.

    1. Danijel -

      Vodafone heeft ook ons net gebeld en ze zijn het nu aan het uitzoeken. Wij zijn er van overtuigd dat deze interne memo verstuurd is.

  42. roy123 -

    sow dat zal niet zo mooi zijn!!!!

    dit is namelijk de redder van mijn fatsoenlijke telefoonrekenning!!

    En tevens is dat de enige reden waarom ik vadafone heb.

    Is dat dan ook contact breuk?

    Groeten Roy

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via