Vodafone verlaagt prepaid internettarieven en zet sterk in op online activiteiten

Vodafone heeft gisteren stilletjes een prijsverlaging doorgevoerd voor zijn prepaid data-abonnementen. Daarnaast heeft het bedrijf bekendgemaakt dat het zich meer gaat focussen op online diensten door scherpere aanbiedingen op de site te voeren.

Vodafone heeft gisteren in alle stilte zijn prepaid internettarieven voor mobiel internet op de laptop en pc verlaagd. Eerst kostte het nog €0,50 per MB om te internetten via een prepaid-sim, daar is nu verandering in gekomen. Het standaardtarief is namelijk verlaagd naar €0,33 per MB, waardoor internetten bijna de helft goedkoper is geworden bij de telco. Vodafone heeft daarnaast ook nieuwe voordeelbundels geïntroduceerd die klanten zelf kunnen activeren, waardoor mobiel internet vanaf €0,125 per MB beschikbaar is. Vodafone gaat hiermee wederom de concurrentie aan met bedrijven als KPN en T-Mobile. Tot nu toe vond de online oorlog vooral plaats bij de handsets echter is deze momenteel snel aan het verschuiven richting data-abonnementen voor pc’s en laptops.

€ 20,- 80 MB € 0,25
€ 30,- 150 MB € 0,20
€ 40,- 250 MB € 0,16
€ 50,- 400 MB € 0,125

Vodafone maakte gisteren ook bekend dat het meer de nadruk gaat leggen op online activiteiten. Deze stap is volgens Vodafone ingegeven door de economische omstandigheden die Vodafone dwingen om klanten aan te moedigen de meest kostenefficiënte route te kiezen, namelijk via het internet. Om deze reden heeft de producent ook besloten om in zijn winkels weer de volledige aansluitkosten te gaan rekenen bij een nieuw eenjarig abonnement. Bestaande klanten, nieuwe klanten die een tweejarig abonnement afsluiten en alle klanten die via het online kanaal een abonnement afsluiten krijgen nog steeds 100% korting op de aansluitkosten. Hiermee wil Vodafone steeds meer de nadruk gaan leggen op de online activiteiten, aldus de woordvoerder van Vodafone.

“Dat er de afgelopen periode altijd grote kortingen op aansluitkosten zijn gegeven, betekent niet dat die kosten niet werden gemaakt. Omdat we gedwongen worden om kostenefficiënt te zijn in alles wat we doen terwijl ons hoge serviceniveau in stand wordt gehouden, hebben we besloten om het gebruik van onze online producten en services nog meer te stimuleren. Online is een gebruiksvriendelijk en kostenefficiënt kanaal en op deze manier willen we klanten die online een product aanschaffen, een kostenvoordeel bieden.”

Bron: Vodafone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via