'Vodafone werpt hard limiet op voor prepaid Zorgeloos Internet Blox in verband met misbruik' – Update

Vodafone heeft in een interne memo laten weten dat het een harde limiet heeft ingevoerd voor Zorgeloos Internet Blox voor prepaidgebruikers. Als reden hiervoor zou Vodafone aangegeven hebben dat er te veel misbruik van de dienst wordt gemaakt.

Vodafone kaart

Uit de interne memo die All About Phones in handen heeft gekregen zou blijken dat Vodafone te kampen heeft met een hoog misbruikgehalte door prepaidgebruikers van één van de Bloxen. De Vodafone prepaid Zorgeloos Internet Blox geeft gebruikers de mogelijkheid om met een prepaidsim onbeperkt te internetten voor een vast bedrag. Gebleken is echter dat veel gebruikers hier wel erg veel dataverkeer doorheen weten te jagen waardoor de kosten bij Vodafone uit de hand lopen. Vodafone heeft dan ook besloten om nu een harde datalimiet van 250MB in te stellen op de bundel voor prepaidgebruikers. Als de limiet bijna bereikt wordt ontvangt de klant hier een waarschuwingsbericht over. Nadat de 250MB zijn overschreden zal de gebruiker per MB moeten gaan betalen of per kwartier. De kosten hiervan worden van het beltegoed afgeschreven.

Vodafone laat de abonnementsversie ongemoeid en die blijft met een Faire Use Policy werken. Hiervoor geldt overigens ook al een limiet van 250MB, dit is echter geen harde limiet.

Update op 6/7/2009 om 17:00:

In een reactie heeft Vodafone aan All About Phones laten weten dat Vodafone haar beleid niet gaat wijzigen. Vodafone zal gebruik blijven maken van de Fare Use policy zoals ze dat ook bij haar abonnementen doet en hierbij zal geen hard limiet gaan gelden, aldus Vodafone.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. gewoonrick -

    Ach jullie doen wel een beetje moeilijk hoor.:S Bij 250 mb kan je verwachten dat als je youtube en radio gebruikt dat het er snel doorheen gaat. Als je gewoon per dag op een paar sites surft, ping en mailt, kom je misschien net aan de 100 mb

  2. Sven Klinkhamer -

    Ik heb nu ook die prepaid blox. Nog geen week, en ik heb al een sms binnen dat ik mijn gebruik mkoet matigen, en de limiet nadert! Ik luister soms streaming radio, en elke dag denk ik 1 YouTube filmpje. Ik heb vodafone om opheldering gevraagd, omdat ik denk dat het gemiddelde zeker wel boven 25 mb ligt, ze kon mij vertellen dat ik 'ruim' 250 mb had, en dan werd het abonnement afgesloten, en kon ik de rest van de maand geen nieuwe nemen. Bij een abonnement zou ik nergens las van hebben.
    Ze willen je dus gewoon een abonnement aansmeren, en die harde limiet is er dus zeker wel. Mijn HTC Hero is gewoon een internet toestel, en er staat niks over die 250mb in de voorwaarden:(

  3. john -

    Vodafone zorgloos jajajajaj laat me niet lachen als je al een beetje youtube of radio streamt word je geblokt en betaal je extra,voor mijn geen vodafone meer.

  4. Sandoval -

    Zorgeloos Internet van Vodafone wat een grap, gister mijn nieuwe simkaart in mijn PDA gedaan. Een dagje youtube, grooveshark en facebooken en ik kreeg een SMS dat ik mijn gebruik moest minderen! NA 1 dag al een sms dat ik moet minderen, ben ik blij dat dit prepaid is.. Je zal er maar 2 jaar aan vast zitten, ben je dan even zuur.. Toch maar weer verlengen bij T-Mobile, wel trager maar ten minste "zorgeloos" online..

  5. boss -

    ik denk dat iedereen gaat overstappen naar een andere provaider en dan zul je zien dat ze heel snel het limiet weer gaan verranderen wazige vodafone

  6. Misterx -

    Ik heb Vodafone Blox aangesloten en kreeg na 7 uur een smsje dat mijn 250 MB al bijna op was!! Ik bellen na Vodafone. Hoe kan dit? Ja menneer u bent door uw datalimiet heen. Dit koste mij 10 euro! Ik heb een iPhone maar je bent binnen een dag door je limiet heen dus denk echt na voor dat je een blox afsluit. Ze zullen binnenkort Vodafone onder ons zeker ook wel gaan aanpassen. Heb inmiddels een ander netwerk gekozen.

  7. Robin -

    Waar hebben we het over ? Prepaid is voor kleuters en oma's, en die hebben geen smartphones, de meeste 12-jarigen hebben toch al een abo.

  8. netblade -

    Vodafone heeft meer 1 goed ding en dat is de dekking, de rest mogen ze houden. Enkel zakelijk ben ik wel tevreden over ze. Maar privé maken ze er een hele rotzooi van.

  9. stefanaudi -

    Ik vind Vodafone even goed een rot bedrijf,
    Opnaaierij, storingen :Y daar weten ze alles van,
    en de klanten service is alles behalve goed, en vriendelijk.

    Het enigste wat ik goed vind, is de snelheid van het internet, en het bereik.

    1. Hank -

      Dat is precies waar je voor betaald.

      Als je goedkoop wil bellen kan je terecht bij iedereen behalve KPN of Vodafone maar dan moet je niet zeuren over het bereik.

      Met vriendelijke groet,

      -De tevreden Vodafone klant.

  10. Mathilde -

    Laten ze eerst maar zorgen dat ik sowieso kán internetten. Heb mijn toestel nu een week en nog steeds geen internet 🙁 Er schijnt een technische storing te zijn…ook een manier om het dataverkeer te verminderen…

  11. w00fer -

    Vrij vervelend nieuws. Hopelijk gaat deze limiet er in de toekomst weer af. Ik vind datalimieten eigenlijk iets van het verleden.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via