Vodafone wijt storing aan een unieke combinatie van factoren

Vodafone heeft in een persbericht aangegeven dat de storing van vorige week woensdag en donderdag te wijten was aan een unieke combinatie van factoren. De telco heeft ter compensatie alle klanten een weekend gratis sms’en aangeboden.

Netwerk

Vodafone heeft in een persbericht meer informatie gegeven over de storing van afgelopen week. De telco wijt de storing aan een unieke combinatie van factoren. Een netwerkknooppunt van de telco viel vorige week woensdag uit en volgens Vodafone traden de backupsystemen niet in werking met als gevolg een grootschalige storing. De storing had volgens Vodafone een domino-effect waarbij ook andere systemen uitvielen waardoor een groot deel van de klanten niet kon bellen, sms’en of internetten. Volgens Vodafone ontstond daardoor een verstopping op het netwerk die tot donderdag voor een deel van de klanten tot overlast zorgde.

Als gebaar voor deze storing biedt Vodafone daarom alle particuliere en zakelijke klanten een weekend gratis sms’en binnen Nederland aan. Het weekend zal op 5 december starten en vervolgens in de nacht van 6 december eindigen. De telco laat vooralsnog het speciale nummer, 0800-1258, voor de storing nog even in de lucht zodat klanten waar nodig contact kunnen opnemen met de telco. Eerder had het bedrijf al excuses gemaakt via de landelijke dagbladen voor de storing op het netwerk.

“Nog niet eerder hebben we te kampen gehad met zo’n omvangrijke en complexe storing. Wereldwijd is er weinig kennis en ervaring met dit unieke probleem. Ik ben dan ook blij dat we de oorzaak van deze storing hebben kunnen ontdekken en verhelpen. Om te voorkomen dat een dergelijke situatie zich nog een keer voordoet staan we ervoor open om de ervaringen die wij hebben opgedaan te delen met andere relevante partijen. Ik realiseer me terdege hoe vervelend dit is geweest voor onze klanten en wil dan ook graag een gebaar maken. Ik hoop hiermee in ieder geval te laten zien dat we de situatie betreuren en we er alles aan zullen doen om herhaling te voorkomen,” aldus Jens Schulte-Bockum, CEO van Vodafone Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via