Vodafone zet stap in direct marketing

Vodafone heeft een klein direct marketing bedrijf overgenomen dat veel klanten aan zich heeft gebonden zodat Vodafone consumenten direct kan benaderen. Dit is een direct gevolg van de verharding van de Telecom markt.

Traders B.V. is een direct sales organisatie voor o.a. mobiele telecommunicatie diensten in de Nederlandse markt met als belangrijkste aandachtsgebieden Telemarketing en Direct Response Advertisement. Vodafone neemt Traders over ter versterking van onder meer haar eigen direct sales activiteiten. De onderneming zal haar activiteiten als een aparte entiteit onder eigen naam en onder het huidige management voortzetten.

Met een klein bericht maakt Vodafone Nederland in Maastricht dit bekend en de woordvoerster doet geen moeite om de omvang van de handel van Trader B.V. over het voetlicht te brengen. Het is een kleine partij, zegt Vodafone, met slechts tien personen in dienst. Maar de handel is aanzienlijk, zegt verkopende partij Ramon van Velzen (40) in Aalsmeer: “We zijn de partij achter de grote advertenties in tijdschriften en kranten met scherpe aanbiedingen, zoals in Metro, Spits en Veronica Magazine. We hebben zo’n 14 tot 15 sites om de response op advertenties te verwerken, maar we zijn geen webshop.”

Van Velzen blijft het bedrijf leiden en zal de activiteiten uitbreiden, want Vodafone is van plan met deze manier van verkopen haar marktaandeel in de consumentenmarkt aanmerkelijk uit te breiden. Na de overname van Telfort door KPN en van Orange Nederland door T-Mobile is Vodafone ineens de laatste speler in de markt waar ze tot voor kort nog de nummer 2 was.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via