Voicemail ergert Amerikaanse bellers

Amerikaanse bellers hebben vorig jaar één miljard uur naar voicemails zitten luisteren. En daar hebben ze een hartgrondige hekel aan, zeker als het om ingesproken berichten gaat die lang en onduidelijk zijn.

voicemail

Dat blijkt uit een enquete door Yap, een bedrijf dat voicemail-naar-sms diensten verkoopt.

Amerikanen krijgen jaarlijks met z’n allen zeventig miljard voicemailberichten binnen. De anti-voicemail-sentimenten stijgen hierdoor aardig. Achtendertig procent van de Amerikanen meldt dat het luisteren naar lange, rommelige berichten voor hun dé reden is om een hekel te hebben aan het hele verschijnsel voicemail.

De tweede reden waarom ze niet van voicemail houden, heeft te maken met het navigeren door menu’s die met de numerieke toetsen moeten worden bediend. 15 procent heeft daar problemen mee.

Dertien procent vindt het maar niets dat er in allerijl een pen en papier moet worden gepakt om gegevens te noteren. Twaalf procent voelt de ongemakkelijke verplichting om de persoon die belde, meteen terug te bellen. En tien procent zit ermee dat hij niet naar boodschappen kan luisteren tijdens vergaderingen of op lawaaiige plekken.

Sommige mensen raken geërgerd omdat ze een pincode moeten onthouden voor het beluisteren van hun voicemail, die ze nogal eens vergeten. En ze vinden het lastig om belangrijke boodschappen terug te vinden. Bij het zelf inspreken van een voicemail vinden de bellers het irritant dat er soms verplicht naar lange welkomstboodschappen moet worden geluisterd, voordat ze hun eigen boodschap kwijt kunnen.

Yap concludeert dat voicemail aan het einde van zijn bestaan is gekomen. Het trage proces van boodschappen inspreken en afluisteren is uit de tijd. Het is inefficiënt en kost teveel tijd, en is daarmee een bron van frustratie, aldus Yap-baas Igor Jablokov. Maar diens mening is gekleurd, want Yap handelt in een dienst die gesproken berichten in sms-jes omzet.

Bron: Cellular News

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via