‘Vrijwel niemand gebruikt Samsungs ChatOn’

Samsung stelde onlangs dat er honderd miljoen mensen gebruikmaken van diens chatdienst ChatOn. Uit onderzoek blijkt echter dat vrijwel niemand de applicatie daadwerkelijk gebruikt.

Strategy Analytics hield een enquête onder meer dan 250 eigenaars van Galaxy S3- en S4-toestellen. Hieruit blijkt dat deze deelnemers ChatOn gemiddeld zes seconden per maand gebruiken.

Hoog tijd om dat even in perspectief te plaatsen. Per maand zitten gebruikers via hun telefoon elf uur op Facebook en 151 minuten op Instagram. De drie meest populaire apparaten van Google worden bij elkaar 2,5 uur gebruikt.

‘Vrijwel niemand gebruikt Samsungs ChatOn’ chaton 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. hanszw -

    Samsung heeft wel meer de gewoonte om software te maken waarvan zij vinden dat wij dat geweldig moeten vinden. Ze verzinnen iets en roepen dan dat iedereen dat binnenkort gaat gebruiken. Het is toch belachelijk dat je op een S4 minder dan de helft van 16GB intern geheugen over houdt, grotendeels door de troep die Samsung er op zet en vrijwel door niemand wordt gebruikt. Je moet toch zelf kunnen bepalen wat je op je toestel wil hebben?

  2. Gwystyl -

    Ik kan me voorstellen dat Samsung een wat positiever getal noemt. Zij tellen gewoon alle verkochte telefoons op waar ze het op meeleveren. Dan kom je wel aan die grote getallen. Ik ken echter niemand in mijn omgeving die het wel eens gebruikt heeft. Ik heb het zelf wel eens opgestart, en toen kwam ik op 4 contacten uit mijn lijst. Bij navraag bleken die vier het ook niet echt te gebruiken maar het wel een keer bekeken te hebben. Bijna iedereen gebruikt Whatsapp of Facebook (messenger) om met elkaar te chatten.

    1. Danijel -

      Het lijkt me voor de fabrikant wel zorgelijk dat de rest van de apps ook niet gebruikt wordt. Via die apps, zoals haar eigen store, wil je toch wel op termijn extra geld verdienen. Apple heeft dit, als enige eigenlijk, bijzonder goed voor elkaar. Sony doet ook een beste poging, imho.

      1. Gwystyl -

        Ik moet zeggen dat ik de Samsung App store ook uit heb gezet. Ik zie daarin geen enkel programma die ik ook niet bij Google Play kan vinden, en de shop werkt minder fijn dan Google Play.
        Samsung Link, Samsung Hub en Group Play heb ik ook nog nooit gebruikt omdat ik er het nut niet van in zie. Het valt me op dat veel mensen de meegeleverde apps en tonnen met features van de S-modellen nauwelijks gebruiken. Ik snap dan ook niet dat Samsung hier mee door blijft gaan. Wat dat betreft zijn Sony en LG wat subtieler bezig, en ook HTC levert minder zooi mee volgens mij.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via