WhatsApp heeft één miljard gebruikers

WhatsApp heeft vandaag bekend gemaakt dat het één miljard gebruikers heeft. Hiermee walst het bedrijf in een kortere periode over de mijlpaal van Gmail heen, die vandaag ook één miljard gebruikers heeft behaald.

Impact

De berichtendienst WhatsApp is voor het grootste gedeelte van de smartphonegebruikers een vaste app. Er zijn zelfs smartphonefabrikanten die de berichtendienst standaard op hun toestellen installeren vóór de verkoop. Dit benadrukt de impact van de app in smartphoneland.

WhatsApp Geschiedenis

De berichtenservice die in 2010 geïntroduceerd werd, is in 2014 overgenomen door Facebook. WhatsApp had voor die periode al bijna 500 miljoen gebruikers. Sinds de overname door Facebook is het nog veel sneller gegaan. De app kwam in een stroomversnelling terecht en halverwege 2015 had het al zo’n 900 miljoen gebruikers.

Gmail

whatsapp

WhatsApp is niet de enige die vandaag één miljard gebruikers behaalde, Gmail kwam vandaag heel toevallig ook met dat nieuws. Toch is de prestatie van de chatdienst veel knapper. Gmail bestaat al langer dan WhatsApp en is dé mail-app van Google. Het is voor Android verplicht om een Google-account te hebben, net als voor YouTube en Google+. WhatsApp bestaat daarentegen veel korter en is puur een chatdienst.

Veranderingen

De berichtendienst is in de afgelopen jaren erg veranderd. Het begon als een simpele chatdienst met berichten, maar groeide al snel uit tot meer dan dat. Je kunt tegenwoordig ook video’s, foto’s en volledige links sturen. Daarnaast heb je ook nog de functie om contacten, muziek en locaties te delen. In 2014 nam Facebook het bedrijf over. Die introduceerde de blauwe vinkjes waardoor je niet alleen kunt zien of het bericht aangekomen is, maar ook of het gelezen is. Daarnaast kwam het bedrijf afgelopen maand nog in het nieuws vanwege het aanpassen van de abonnementen. De berichtendienst is vanaf nu volledig gratis voor consumenten, alleen bedrijven moeten betalen om gebruik te maken van de chatdienst.

WhatsApp laat in hun persbericht weten dat ze erg trots zijn op het behalen van één miljard gebruikers. Toch gaat het bedrijf hard aan het werk om de service te verbeteren en om meer gebruikers te genereren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via