WUA: ‘ING heeft de beste mobiel bankieren-app’

Alle apps van Nederlandse banken werken goed, maar ING komt als beste uit de bus. Vooral de klantenservice via de ING-app schijnt werkt goed.

Vernieuwde ING-app heeft beleggingstoevoeging beleggen iphone5

Dit concludeert WUA, dat jaarlijks duizenden sites keurt. “De app van ING slaagt er het best in om klantvragen snel en naar tevredenheid te beantwoorden”, schrijft Klaas Kroezen van WUA. “Verrassende uitkomst van het onderzoek is dat klanten van alle onderzochte banken aangaven de apps beter te vinden werken dan vooraf verwacht.”

Achthonderd respondenten voerden klantopdrachten uit op de apps. 200 per elke app dus, van ING, maar ook ABN Amro, Rabobank en SNS Bank. “Met de app van ING behaalden ze het hoogste percentage correct opgeloste opdrachten. De uitvoering kostte minder moeite dan vooraf verwacht.”, aldus WUA.

Volgens het bureau is de gemiddelde web service score in het onderzoek relatief hoog. Het aantal particulieren dat bankiert via een app groeit, mede door de goede ervaringen met de apps.

ING is trots dat haar app zo goed wordt gewaardeerd. “We zijn heel erg blij dat onze app als beste gewaardeerd wordt. Het doel van ING is om bankieren zo makkelijk mogelijk te maken. Klantfeedback vormt hiervoor een belangrijke basis. We zijn daarom erg trots op waardering die we krijgen en dat we met onze mobiel bankieren-app als winnaar naar voren komen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via