‘Xiaomi in China na Samsung tweede speler’

Xiaomi heeft in haar thuisland China inmiddels een groter marktaandeel dan Apple. Het jonge bedrijf hoeft alleen nog maar het Koreaanse Samsung voor zich te dulden.

‘Specificaties en foto’s nieuwe vlaggenschip Xiaomi uitgelekt’ screen shot 2014 07 17 at 104645
Xiaomi Mi 4

Dit stelt het Kantar World Panel over de periode van januari tot mei van dit jaar. Volgens Kantar heeft Samsung in China een marktaandeel van 23 procent, terwijl het aandeel van Apple is gedaald naar zestien procent. Omdat Xiaomi nu op 21 procent zit, is Apple dus niet langer de nummer twee van China.

Bovendien heeft Xiaomi dus bijna Samsung al achterhaald. De Chinese fabrikant kan gezien worden als een soort Huawei: voor weinig geld een smartphone van goede kwaliteit. Bovendien stunt Xiaomi via acties vaak met bodemprijzen voor haar toestellen, waar de Chinese consument gretig gebruik van maakt.

Ook beschikt Xiaomi over tevreden klanten. Een op de vijf van de huidige Xiaomi-bezitters had daarvoor ook een smartphone van dat merk. Toch knap, gezien het feit dat Xiaomi medio 2011 pas haar eerste smartphone verkocht.

Hieronder kun je de Telewiki die we onlangs over Xiaomi maken terugkijken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
Samsung Galaxy S8 Plus design

Samsung bevestigt uitroldatum Android Oreo voor Samsung Galaxy S8 lees verder

Social Media

Zo helpt autofill in Android Oreo je om makkelijk overal in te loggen lees verder

iOS 12 en Android 9.0 krijgen zeer innovatieve feature: omkeerbare emoji 😱 lees verder

Samsung Galaxy S8

‘Deze Samsung Galaxy smartphones krijgen Android 8.0 Oreo’ lees verder

Google komt binnenkort met Project Treble

Waarom je nu moet wachten met het kopen van een Android smartphone lees verder

Samsung Dual Messenger

Dit brengt Android Oreo naar de Samsung Galaxy S8 en S8 Plus lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters