Zestig procent Amerikaanse bellers gebruikt mobieltje om mee te shoppen

Bijna zestig procent van de Amerikanen met een mobiele telefoon geeft aan dit apparaat in de decembermaand te gaan gebruiken om ermee te shoppen. En dan bedoelen ze niet dat ze ermee bellen om iets aan te schaffen. Dat blijkt uit een enquete.

holidayshopping

Uit de enquete blijkt dat volwassenen tusen 25 en 34 jaar hun telefoon het meest denken te gaan gebruiken voor wat in Amerika ‘holiday shopping’ heet, zeg maar kerstcadeaus kopen. Ook mensen van Aziatische of Latijns-Amerikaanse afkomst benutten hun toestel hiervoor het meest van alle Amerikanen.

De meeste gebruikers van een mobieltje komen maximaal geïnformeerd de winkel in, want ze hebben al opgezocht wat er te koop is. Slechts dertien procent van de mobiele shoppers is van plan zijn toestel te gebruiken om ermee te betalen, maar de overgrote meerderheid benut het mobieltje om te zoeken naar winkels waar een bepaald artikel te koop is, en ze gebruiken het toestel om prijzen mee te vergelijken.

De zaken die mobiel worden aangeschaft, zijn films, muziek, consumentenelektronica en boeken. De Aziaten en Latijns-Amerikaanse geënqueteerden gaven aan ook speelgoed en spelletjes met hun telefoon te willen aanschaffen.

Tweederde van de ondervraagde telefoonbezitters antwoordde dat zij hun toestel raadplegen voordat ze naar de winkel gaan, en twaalf procent benut het mobieltje om te reageren op een commercial op tv, een billboardadvertentie of een krantenadvertentie.

Bron: intomobile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via