Zestig procent app-makers voor iPhone lijdt verlies

Een enquete onder app-ontwikkelaars voor de iPhone en de iPad toont aan dat 59% van de ontwikkelaars verlies lijdt. Tachtig procent van alle app-ontwikkelaars kan er niet van leven.

De nieuwe Apple iPad apps

Dat biedt een wat ander licht op de ‘app-conomy’ waar Apple zo trots op is. Marketingfirma App-Promo meldt op gezag van de enqueteresultaten dat 59 procent van de appmakers meer geld in de ontwikkeling van zijn app steekt dan eraan wordt verdiend. In andere woorden: ze lijden verlies. Tachtig procent kan niet van de productie van zijn apps leven, en moet er dus een baan naast hebben.

De enquete meldt verder dat 68% van de app-makers minder dan vijfduizend dollar binnen kreeg met hun top-app. Slechts twaalf procent komt boven de 50.000 dollar uit. Deze topverdieners doen veel aan marketing om hun software bekend te krijgen bij de bezitters van een iPhone: ze geven er gemiddeld 30 mille aan uit.

Bijna tweederde van de apps waren betaald. Bijna 40 procent verdient vooral door advertenties toe te laten in hun app. 32,5 Procent van de apps in de enquete zijn gratis of light-versies van betaalde apps.

Hoe betrouwbaar al deze cijfers zijn is niet echt te bepalen; volgens App-Promo zijn er 102 ontwikkelaars ondervraagd en het bedrijf heeft er belang bij om ontwikkelaars bang te maken zodat ze geld gaan uitgeven aan een marketingcampagne. Maar zelfs als die omstandigheden worden meegerekend, zijn de cijfers tamelijk ontluisterend.

Bron: iMore

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. djbosanac -

    ja joh, als je het op 1 markt ga richten wel ja ūüôā
    Bij android heb je meerdere fabrikanten en dergelijke dus ja dan kan je meer gaan verdienen enz..

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via